۱۲ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8157690
T T
۰ نفر
ژاپن خواستارانتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه اتمی این کشور شد .....................................................................
توکیو ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/05/86 خارجی.ژاپن.نیروگاه.اتمی.اقتصادی.
"آکیرا آماری" وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (متی )، خواستار آن شد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در نخستین زمان ممکن پس از بازرسی از نیروگاه اتمی "کاشیوازاکی، کاریوا" که در جریان زلزله اخیر این کشور آسیب دیده بود، گزارش خود را منتشر کنند.
بر اثر وقوع زلزله پرقدرت 8/6 ریشتری در استان نیگاتا ژاپن در 300 کیلوـ متری توکیو، نیروگاه اتمی کاشیوازاکی ، کاریوا یکی از هفت نیروگاه موجود در این استان متحمل خسارات شد.
کارشناسان ژاپنی اعلام کردند که درجریان این زلزله بیش از 60 مورد اشکال در این نیروگاه مشاهده شد که ازجمله آنها ایجاد شکاف هایی به عمق 5/1 متر مشاهده آب آلوده به مواد رادیواکتیو و نیزآتش گرفتن ترانسفورـ ماتور این نیروگاه است.
به گزارش خبرگزاری کیودو، آماری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به سفر هفته آینده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازدید از نیروگاه آسیب دیده ژاپن گفت: از آنها می خواهیم تا در اسرع وقت نتایج بازرسی خود را برای عموم منتشر کنند.
وی افزود: ژاپن تصور می کند که بازدید یک گروه ثالث از این نیروگاه و اعلام نتایج آن به جامعه بین المللی می تواند در ارزیابی افکار عمومی جهان از این حادثه موثر باشد.
لازم به ذکر است که پس از اعلام خسارت های وارد شده به نیروگاه اتمی ژاپن برخی کشورهای از جمله ایتالیا از بیم آلودگی به مواد رادیواکتیو سفر تیم های ورزشی خود به ژاپن را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآوردند.
نیروگاه اتمی کاشیوازاکی، کاریوا که بزرگترین نیروگاه تولید برق در جهان است، پس از آنکه گزارش هایی در مورد خسارت های ناشی از وقوع زلزله 24 تیر ماه در مورد این نیروگاه منتشر شد، تعطیل گردید.
آساق/280/1071/1878 شماره 053 ساعت 10:42 تمام
۰ نفر