۱۲ مرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8157669
T T
۰ نفر
میشل عون، از اهالی منطقه "متن" خواست در انتخابات میاندوره ای شرکت کنند .....................................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/05/86 خارجی.سیاسی.لبنان.
"میشل عون" رییس حزب آزاد ملی لبنان از اهالی منطقه مسیحی نشین "متن" در شمال بیروت خواست تا خود را برای انتخابات میاندوره ای مجلس آماده کنند.
به گزارش ایرنا از بیروت ، عون پنجشنبه شب طی سخنانی در این زمینه گروه سیاسی حاکم ( 14 مارس ) را به از بین بردن وقت متهم کرد و گفت انتخابات میاندوره ای آزمونی برای اثبات صلاحیت و اختیارات رییس جمهوری است ، زیرا امثال " امین حمیل " رییس حزب کتایب و متحدانش اختیارات این جایگاه را فروخته اند و بهای آن را نیز دریافت کرده اند.
وی افزود آنان تنها ادعای دفاع از سرنوشت جمهوری و لبنان را دارند اما من تاکید می کنم که خواهان دفاع از اختیارات رییس جمهوری هستم.
عون با اشاره به زمان بازگشت خود از تبعید از فرانسه در دو سال پیش گفت وقتی می خواستم از فرانسه برگردم ، مسیحیان گروه 14 مارس تلاش می کردند من پس از انتخابات (پارلمانی آن موقع ) برگردم اما وقتی موفق نشدند ، تلاش کردند مرا منزوی کنند.
رییس حزب آزاد ملی گفت اگر امین جمیل به اختیارات رییس جمهوری و به نقض قانون اساسی توسط دولت "فواد سنیوره" نخست وزیر لبنان اعتراف کند ، همه چیز تمام است.
عون با اشاره به این که امین جمیل طرح بکرکی ( اسقف های مارونی ) برای حل اختلاف در مورد رقابت انتخاباتی در منطقه متن را رد کرد افزود دیگر طرحی وجود ندارد و گفته های امین جمیل جنبه مانور سیاسی ، از بین بردن وقت و کاهش شور مردم برای شرکت در انتخابات متن دارد.
رییس حزب آزاد ملی با اشاره به رفت و آمد برخی از رهبران مسیحی گروه 14 مارس به سوریه اضافه کرد من زمانی ضد سوریه بودم زیرا این کشور در لبنان بود و آزادی ها را قلع و قمع می کرد اما اکنون دشمن سوریه نیستم زیرا نیروهای این کشور از لبنان خارج شده اند و باید با این کشور روابط حسنه برقرار کرد.
اسقف های مارونی لبنان روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای ، خواهان ایجاد توافق بین لبنانی ها شدند.
آنان تاکید کردند انتخابات میاندوره ای مجلس در " بیروت " و منطقه مسیحی نشین " متن " باید با توافق ، بر اساس قانون اساسی و رعایت سنت های معروف لبنانی و در فضایی آرام و با رقابت سالم برگزار شود.
انتخابات میاندوره ای مجلس لبنان به ویژه در منطقه "متن" در استان جبل لبنان به عاملی برای افزایش درگیری سیاسی میان"امین جمیل" و از سران اصلی گروه 14 مارس و حزب آزاد ملی به ریاست " میشل عون " که برای این انتخابات نامزد معرفی کرده، تبدیل شده است.
این انتخابات قرار است در دو حوزه " متن" استان جبل لبنان و شهر بیروت چهاردهم مرداد ماه جاری برگزار شود تا جانشینان"پییر جمیل" و "ولید عیدو" دو نماینده ترور شده ، انتخاب شوند.
خاورم 2082/265 شماره 032 ساعت 09:50 تمام
۰ نفر