۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۵۲
کد خبر: 81572978
T T
۰ نفر
كشف 75 درصدي مواد مخدر در شرق كشور

يزد - ايرنا - قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام كرد: افزون بر 75 درصد مواد مخدر در شرق كشور كشف مي شود.

به گزارش ايرنا، عليرضا جزيني روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان يزد افزود: بر اين اساس شرق كشور در زمينه مقابله با مواد مخدر در اولويت مسوولان است.

وي ادامه داد: متاسفانه افزايش مصرف موادمخدر و جوان‌گزيني اعتياد نگراني بزرگي محسوب مي شود و براي مقابله با آن به يك عزم جدي نياز داريم.

اين مسوول اظهار داشت: همه افراد و خانواده ها و همچنين دستگاه هاي مختلف اجرايي در رابطه با برخورد با اين معضل و پيشگيري از آن بايد فعالانه وارد عرصه شوند.

جزيني خاطرنشان كرد: در اين راستا خوشبختانه ستاد مبارزه با موادمخدر در سطح مناطق مختلف كشور با همكاري سازمان هاي مردم نهاد برنامه هاي خوبي را پيش بيني كرده است.

وي اضافه كرد: بايد عموم مردم و خانواده ها را با انجام كارهاي فرهنگي و اطلاع رساني با اثرات و معضلات گسترده آثار سوء استعمال مواد مخدر بيش از گذشته آشنا كرد.

قائم دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور، به نقش خيرين در اين خصوص اشاره كرد و گفت : خيران نقش مهمي بويژه در حوزه درمان معتادان ايفا كردند و معتادان بسياري زير پوشش حمايت‌هاي مالي آنها توانستند اعتياد خود را ترك كنند.

جزيني، به فعاليت 41 سمن درحوزه پيشگيري، 14 سمن در حوزه درمان و چهار سمن در حوزه كاهش آسيب‌هاي اعتياد در استان يزد خبر داد و گفت: سمن‌ها در مجموع توانسته‌اند در زمينه مقابله با اعتياد نقش موثري را ايفا كنند.

وي با اشاره به نقش يزد در زمينه ترك اعتياد در كشور ،آن را پيشتاز ذكر كرد و افزود: براي نخستين بار در اين استان يك مركز براي ترك اعتياد توسط خيري وقف شد كه اين مركز امكان پوشش 500 نفر را دارد.

اين مسوول خاطرنشان كرد: از مهمترين عوامل مصرف موادمخدر يا بازگشت بهبود يافتگان به سمت اعتياد بيكاري است و لذا بايد براي اشتغالزايي نسل جوان جدي اقدام كرد.

جزيني اعلام كرد: در سالجاري 23 تن موادمخدر در مناطق كشور كشف شده كه حدود دو تن آن مربوط به استان يزد است.

وي ميزان كشفيات پارسال را 555 تن موادمخدر ذكر كرد كه سهم يزد 22 تن و در مجموع رتبه هشتم كشور را بخود اختصاص داده است.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: پارسال پنج هزار و 200 خرده‌فروش در سطح كشور دستگير شدند كه 930 نفر از آنها معتاد بودند و تحويل مقامات قضايي و كمپ‌ها شدند.

جزيني يادآور شد: متاسفانه حدود 2.6 درصد دانشجويان تحت نظارت وزارت علوم، مصرف‌كننده موادمخدر هستند.

استان يك ميليون و 50 هزار نفري يزد در مركز جغرافيايي ايران قرار دارد. ك3

7536/8068 /1596
۰ نفر