۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۸:۴۰
کد خبر: 81572961
T T
۰ نفر
تیم مذاكره كننده ایران صادقانه از حق مسلم هسته ای كشور دفاع كرد

مشهد - ایرنا - دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: تیم مذاكره كننده هسته ای ایران با رعایت خطوط قرمز، صادقانه و مقاوم مسائل را پیگیری كرده و ماموریت های خود را انجام دادند.

محمد نبی حبیبی عصر چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ در دانشكده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در تشریح موضع حزب موتلفه اسلامی نسبت به مذاكرات هسته ای و بیانیه سوئیس افزود: تیم مذاكره كننده هسته ای ایران در حد توان خود از حق مسلم ملت در دست یابی به فناوری صلح آمیز هسته ای دفاع كرد.

وی در عین حال گفت: پذیرش داوطلبانه پروتكل الحاقی در این مذاكرات صحیح نیست چون این امر زمینه جاسوسی از مراكز نظامی ما را برای بازرسان فراهم می كند.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی اظهار كرد: نتیجه نهایی مذاكرات لوزان سوییس تنها تدوین بیانیه مطبوعاتی است و به معنای پایان مذاكره نیست و بیانیه مزبور نیز الزام حقوقی ندارد.

حبیبی گفت: افرادی كه این بیانیه را خیانت دانستند و یا آنانی كه بعد از این بیانیه به جشن پرداختند هر دو اشتباه كردند زیرا باید چشم انتظار نتیجه مذاكرات ماند.

وی افزود: هرگز نباید مساله هسته ای را حزبی و یا جناحی و قطبی كرد بلكه این مساله به طور كامل ملی است و قطبی كردن آن نوعی خیانت است.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی اظهار كرد: ما نگران اجرای توافق مذاكرات هسته ای از سوی غربی ها و آمریكا و طرف مذاكره كننده هستیم لذا باید مكانیزم و ساز و كاری برای نظارت بر اجرای تعهدات توافق نامه تشكیل شود.

وی ادامه داد: استكبار جهانی و غربی ها به طرق مختلف تلاش كردند ایران به علم و دانش هسته ای دسترسی نیابد ولی به رغم سیاستهای خصمانه آنها، ایران به این فناوری صلح آمیز دست یافت.

حبیبی گفت: بر خلاف نظر آمریكایی ها كه عنوان می كنند تحریمها موجب حضور ایران در مذاكرات هسته ای شده است، مقاومت ملت ایران باعث شد كه طرف مقابل مجبور به پذیرش این مذاكرات شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش نظرات برخی افراد و دولتمردان كه علت اصلی تحریم ها را سیاستهای نادرست گذشته و از جمله دولت قبلی می دانند نادرست دانست و افزود: تحریم ها تنها در 20 درصد بروز مشكلات اقتصادی موثر است.

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی گفت: برای رفع مشكلات و نابسامانی های اقتصادی باید به جای نگاه به بیرون به منابع و اقتضائات داخلی تكیه كرد.

حبیبی با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب بر مسائل اقتصادی افزود: دولت فعلی و دولت قبلی باید به جای متهم كردن یكدیگر این مسائل را بیان كنند كه برای رفع و كاهش دغدغه های رهبری چه اقداماتی انجام دادند.

وی خاطر نشان كرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع نابسامانی ها و تنگناهای اقتصادی باید اقتصاد دولتی و اتكای دولت به نفت كاهش یافته و در كنار مبارزه قاطع با قاچاق كالا و حمایت از تولیدات داخلی، مردم در اقتصاد شریك شوند.

وی ادامه داد: جزیره ای عمل كردن اصولگرایان و اصلاح طلبان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی به ضرر هر دو این جریانات سیاسی است و هر كدام از آنها در صورت ائتلاف بهتر به اهداف خود می رسند.

وی گفت: برخی از اعتدالیون و جریانات حامی دولت و اصلاح طلبان در انتخابات با هم به توافق می رسند ولی دولت در راستای وظایف خود تنها باید مجری برگزاری انتخابات باشد.

حبیبی افزود: در ارتباط با انتخابات مجلس شورای اسلامی حزب موتلفه اسلامی تاكنون 11 جلسه با ایثارگران و جبهه پایداری برگزار كرده و مشتركات خود را احصا و مكتوب كرده است.

وی اظهار كرد: حزب موتلفه اسلامی با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان در انتخابات ائتلاف نمی كند و آماده مذاكره با اصول گرایانی است كه خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی را رعایت كنند./2

2095/ 6053 /1596
۰ نفر