۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۰
کد خبر: 81570940
T T
۰ نفر
آمادگی غول نفتی فرانسوی برای بازگشت به ایران

تهران - ایرنا - مدیرعامل توتال از بازگشت این شركت به صنعت نفت ایران به محض لغو تحریم های بین المللی علیه این كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پاتریك پویان مدیرعامل شركت فرانسوی توتال اعلام كرد كه شركت توتال به دنبال امكان بازگشت به ایران به محض لغو تحریم های بین المللی علیه ایران است.

وی افزود: ما در سالهای ٢٠٠٥ و ٢٠٠٦ میلادی باید پروژه های خود را در ایران به دلیل تحریم ها متوقف می كردیم.

مدیرعامل توتال اعلام كرد: باید ببینیم چه اتفاقی می افتد و آیا توافقنامه ای میان ایران و جامعه بین المللی امضا می شود یا خیر.

وی گفت: اگر توافقنامه ای امضا شود، توتال البته كه به دنبال مشاركت در پروژه های ایران خواهد بود، اما هنوز زود است و اگر دیپلماسی كارگر و موثر باشد، البته كه توتال به دنبال حضور در ایران خواهد بود زیرا ایران یكی از دارندگان بزرگترین ذخایر گازی جهان است.

توتال همچنین بر تعهد خود به همكاری با روسیه در بخش انرژی تاكید كرد.

شركت فرانسوی توتال و شركت نواتك روسیه در ماه مه آینده یك میدان میعانات گازی را در منطقه سیبری غربی روسیه به بهره برداری خواهند رساند كه این نشانه ای از تعهد توتال به همكاری با روسیه پس از مرگ مدیرعامل سابق آن در سال گذشته و در یك سانحه هواپیمایی است.

كریستوف دومارژری مدیرعامل سابق توتال پارسال در یك سانحه هواپیمایی در مسكو كشته شد.

لئوندیر میخلسون مدیرعامل شركت نواتك گفت: میدان دارای میعانات گازی ترموكارستووی باید در اوج تولید، سالانه ٢ میلیارد مترمكعب گاز و ٧٠٠ هزار تن میعانات گازی تولید كند.

اقتصام(1)2022**1558
۰ نفر