۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81568540
T T
۰ نفر

استاندار كرمان از عطا احمدی تقدیر كرد

۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81568540
استاندار كرمان از عطا احمدی تقدیر كرد

كرمان - ایرنا - استاندار كرمان از زحمات و خدمات عطا احمدی تقدیر و بر معرفی این خیر بزرگ كرمانی به نسل امروز تاكید كرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری كرمان علیرضا رزم حسینی روز یكشنبه به همراه جمعی از مسوولان استان و عطا احمدی خیر بزرگ كرمانی از طرح های عمرانی بنیاد نیكوكاری حضرت ابوالفضل (ع) از جمله تعاونی كار با افتخار، مجموعه سرای سالمندان، هنرستان اصغر اسماعیلیان و مدرسه شبانه روزی حسین بانك توكلی بازدید كرد.

استاندار كرمان ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت های عطا احمدی گفت: اگر خدمات عطا احمدی در زمینه مدرسه‌ سازی نبود، امروز استان مشكلات بیشتری در خصوص كمبود مكان‌های آموزشی داشت.

رزم حسینی به سیستم حسابداری اسناد بنیاد نیكوكاری ابوالفضل (ع) توسط عطا احمدی اشاره كرد و افزود: خدمات این خیر در هر زمینه‌ای الگو است و از جمله سیستم منظم حسابداری وی است كه در آن خبری از سوء استفاده‌ها و سندسازی‌ها و فساد مالی نیست.

عطا احمدی نیز در این بازدید با تاكید براینكه هر كاری را كه انجام می دهد برای رضای خداوند است و انتظار قدردانی ندارد گفت: فكر كردن به مال دنیا انسان را دچار خسران می كند لذا همه باید تلاش كنیم تا دنیای بهتری بسازیم.

وی راز آسودگی و آرامش خود را ساده زیستی دانست و خاطرنشان كرد: همه كسانی كه به این دنیا می آیند دچار ضرر و خسران می شوند مگر چهار گروه كسانی كه ایمان به خدا داشته باشند و عمل صالح انجام دهند چون ایمان بدون عمل كارگشا نیست و كسانی كه یكدیگر را به حق توصیه می كنند و در مقابل مشكلات مقاومت و صبوری می كنند.

كمتر كسی است كه عطا احمدی را نشناسد، نیكمردی دوچرخه سوار با تك پیراهنی كه در تابستان و زمستان بر تن دارد و آن را می شوید و می نشیند تا خشك شود و دوباره به تن می كند.

مردی كه پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش اقدام به مدیریت ساخت حدود 250 مدرسه در سراسر استان كرد و سرای سالمندان كرمان را بنیان گذاشت.

عطا احمدی بزرگمردی است كه بچه خردسالش را از دست می دهد و پس از كفن و دفن فرزندش ساعت 10 به كلاس باز می گردد تا درس دانش آموزان عقب نماند.

وی در اولین روز آذر سال 1315 در روستای هینمان واقع در كوهپایه كرمان بدنیا آمد، ثمره ازدواج او 5 پسر و 4 دختر است، پسرانی تحصیلكرده و دخترانی با ایمان كه دختران را در سایه لطف الهی با مهریه یك جلد كلام الله مجید و بدون جهیزیه و مراسم عروسی به خانه بخت فرستاده و از زندگی آرامی برخوردارند.

این خیر بزرگ كرمانی دارای 19 نوه است كه او را بابا عطا می خوانند، وی تنها دارایی خود یعنی منزل مسكونی اش را نیز وقف بنیاد نیكوكاری حضرت ابوالفضل (ع) كرده است كه خرج تحصیل و تعلیم و تربیت بچه های بی بضاعت شود تا پس از مرگش نیز از خدمت به محرومان بی بهره نباشد.

7436/3028