۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸
کد خبر: 81567986
T T
۰ نفر
خرید تضمینی گندم با پیش‌بینی اعتبار 200 میلیارد تومانی

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به پرداخت بهنگام وجوه گندم‌های خریداری شده ازكشاورزان، گفت: تا زمان تخصیص اعتبار خرید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، بانك عامل 200 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم پیش‌بینی كرده تا فصل خرید آغاز شود.

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد كشاورزی، علی قنبری درنشست هماهنگی خرید تضمینی گندم، بر لزوم كاهش هزینه‌های خرید تضمینی و بررسی نحوه پرداخت هزینه حمل و همچنین ضرورت رعایت استانداردهای خرید گندم، تفكیك گندم‌های دوروم و معمولی و نهایی شدن جدول پاكی برای خرید تضمینی گندم تاكید كرد.

وی، حمایت از كشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم ذكر كرد و اظهار داشت: در تمام مراحل خرید تضمینی گندم حفظ كرامت و ارزش نهادن به زحمات كشاورزان عزیز باید سرلوحه اقدامات ما قرار گیرد و سعی شود تا جلب رضایت حداكثری زارعان، روحیه نشاط امید و انگیزه تولید بیشتر و كیفی‌تر در آنان تقویت شود.

براساس این گزارش، در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده بانك كشاورزی برای استقرار و راه‌اندازی سامانه خرید و نحوه انجام فعالیت این سامانه ارائه شد.

در عین حال، پیشنهاد شد تا به منظور جلوگیری از چندگانگی در اطلاع‌رسانی، تغییرات آمار و ارقام میزان خرید از طریق دفتر فناوری اطلاعات گزارش شود.

بنابراین گزارش، بحث كاهش هزینه‌های تبعی خرید تضمینی، پرداخت هزینه‌های حمل و نقل به كشاورزان، تهیه جدول پاكی و مشخص شدن مراكز خرید گندم دوروم از معمولی نیز در دستور كار این نشست قرار گرفت كه پس از بحث و تبادل آرا در خصوص موارد یاد شده، مقرر شد تا كارگروهی تخصصی تشكیل شود تا این موضوعات بررسی و برای اجرا در این خصوص تصمیم نهایی صورت گیرد.

همچنین شهیاد آبنار معاون بازرگانی داخلی شركت در خصوص خرید توافقی گندم اعلام كرد كه براساس آن مباشرین، حق خرید توافقی گندم از كشاورزان را در زمان خرید تضمینی گندم ندارند.

گفتنی است؛ نشست شورای خرید داخلی شركت با حضور نمایندگان، مباشرین و بانك عامل خرید تضمینی گندم، به منظور هماهنگی برای انجام خرید بهینه این محصول در سال جاری در محل شركت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد.

اقتصام(1)9186**1558
۰ نفر