۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۸
کد خبر: 81566627
T T
۰ نفر
6600 كیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف در مهاباد كشف و ضبط شد

مهاباد - ایرنا - مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مركز بهداشت مهاباد گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی امسال بیش از شش هزار و 600 كیلوگرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف در این شهرستان كشف و ضبط شد.

قاسم امینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: كارشناسان این اداره برای اجرای این طرح بیش از پنج هزار و 200 مورد بازدید از مراكز عرضه مواد غذایی در این شهرستان انجام دادند.

وی اضافه كرد: در این خصوص چهار واحد صنفی برای رفع نواقص بهداشتی تعطیل شد و 17 واحد صنفی به مراجع قضایی و 31 واحد نیز به اداره تعزیرات حكومتی معرفی شدند.

وی اظهار كرد: امسال 21 كارشناس و بازرس بهداشت محیط و حرفه ای در قالب 9 تیم بازرسی سیار و نمونه برداری در طرح بسیج سلامت نوروزی این شهرستان مشاركت داشتند.

مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مركز بهداشت مهاباد گفت: این طرح از اول اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه داشت و در آن نظارت بر مراكز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماكن عمومی با شدت بیشتری صورت گرفت.

وی اضافه كرد: در این مدت 226 مورد نمونه برداری میكروبی و هفت هزار و 400 مورد كلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی انجام شده و سه هزار بسته آموزشی در بین مسوولان مراكز عرضه مواد غذایی و مسافران نوروزی توزیع شده است.

امینی گفت: علاوه بر این طرح، واحد بهداشت محیط مركز بهداشت مهاباد در طول این مدت گشت مشترك را با همكاری ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی، صنعت، معدن و تجارت، نظارت بر اماكن عمومی، دامپزشكی و ستاد اجرایی شهرداری، به منظور بازدید از مراكز تهیه، طبخ و عرضه مواد غذایی و اماكن عمومی به ویژه پایانه های مسافربری و غذاخوری ها انجام داده است.

وی اضافه كرد: این طرح با هدف ارتقای سطح سلامت شهروندان، پیشگیری از بروز بیماری های واگیردار منتقل از آب و غذا و فراهم كردن رفاه عمومی مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی اجرا شد.

مسوول بهداشت محیط و حرفه ای مركز بهداشت مهاباد از همكاری و مشاركت مسوولان و كاركنان مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی این شهرستان با كارشناسان و بازرسان این شبكه برای اجرای موفق این طرح قدردانی كرد.

وی از شهروندان نیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محیط مهاباد تماس گرفته و موارد تخلف را اطلاع دهند.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در 116 كیلومتری مركز استان واقع شده است.

3020/2093