۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۰
کد خبر: 81565970
T T
۰ نفر
حاميان و منتقدان مذاكرات هسته اي از رهبري تبعيت كنند

اردبيل - ايرنا - امام جمعه نمين همه حاميان و منتقدان مذاكرات هسته اي را به پرهيز از افراط و تفريط و تبعيت از فرامين و منويات مقام معظم رهبري فراخواند.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام علي رحيمي در نماز جمعه اين شهرستان با اشاره به منويات اخير مقام معظم رهبري در زمينه بيانيه لوزان و نامگذاري سال به نام 'دولت و ملت ، همدلي و همزباني' از حاميان و منتقدان مذاكرات هسته اي خواست متحد و يكپارچه براي پيشبرد اهداف نظام تلاش كنند.

او فاصله بين دولت و ملت را موجب ورود آسيب به بدنه نظام دانست و گفت: همه آحاد ملت بايد يكدل و يكپارچه از دولت و مذاكره كنندگان كشور حمايت كنند تا با اجراي سياست هاي كلان مدنظر رهبري توسط دولت و تيم هسته اي بتوانيم به نتايج موفقيت آميز در مذاكرات دست يابيم.

وي لغو تمام تحريم ها همزمان با امضاي توافق نامه هسته اي و به رسميت شناختن حقوق ملت ايران از سوي گروه 1+5 را هدف اصلي مذاكرات دانست و از رييس جمهوري كشور به خاطر بيانات اخيرشان مبني بر اين كه 'ما قبل از لغو تمام تحريم ها هيچ برگه اي را امضا نمي كنيم' تقدير كرد.

امام جمعه نمين همچنين با اشاره به برخي افراط هاي صورت گرفته در هفته اخير در مورد تبريكات اعلامي از سوي عوام و برخي خواص و نخبگان جامعه ايران اسلامي اظهار كرد: ممكن بود اين گونه تبريك هاي افراطي موجب ايجاد گمراهي در بين مردم و برخي مسوولان شود كه بحمدالله فرمايشات اخير مقام معظم رهبري بار ديگر موجب بازگشت سكون و آرامش به جامعه شده و انشالله سبب تقويت واقع بيني و واقع گرايي در بين مسوولان خواهد شد.

او با بيان اين كه رهبر انقلاب كليات بحث مذاكرات و خطوط هاي قرمز را براي مذاكره كنندگان ترسيم كرده اما هرگز وارد جزئيات نشده اند افزود: معظم له در بيانات خود بار ديگر حمايت خود از تيم مذاكره كننده را اعلام و در عين حال از وجود دغدغه در وجودشان در اين رابطه خبر دادند كه مبادا اين تيم به طور كامل به طرف مقابل اعتماد كند.

حجت الاسلام رحيمي در بخش ديگري از سخنان خود سالروز ولادت با سعادت حضرت صديقه طاهره ، فاطمه زهرا (س) را به عموم مسلمانان تبريك گفت و از آن حضرت به عنوان مادر بشريت ، عصاره خلقت ، همسر ولايت ، مدار حق و حقيقت و راهبر راه حق ياد و بر پيروي از راه و روش آن حضرت تاكيد كرد.

شهرستان نمين در 25 كيلومتري شرق اردبيل قرار دارد.

7120/6018