۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰
کد خبر: 81565800
T T
۰ نفر
كارخانه فرآوری های لبنی بانه دوباره شروع به كار خواهد كرد

سنندج-ایرنا - مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بانه گفت: كارخانه فرآوری های لبنی این شهرستان كه به صورت آزمایشی تولید خود را در اوایل سال 93 آغاز كرده بود خرداد امسال دوباره شروع به كار خواهد كرد.

جعفر قادرزاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه این كارخانه شیر پاستوریزه، ماست، دوغ بدون گاز و خامه تولید خواهد كرد افزود: میزان تولید سالانه هر كدام از این فرآورده ها به ترتیب شش هزار، یك هزار و 500، دو هزار و 700 و 125 تن خواهد بود.

وی با بیان اینكه فعالیت این كارخانه به دلیل مشكلات در شراكت و كمبود منابع ملی متوقف شده بود یادآور شد هم اكنون مشكلات شراكت رفع و كارخانه دارای مالكیت واحد است و مدیر عامل بانك كشاورزی استان كردستان هم در بازدید اخیر از این كارخانه، قول اختصاص تسهیلات به مدیریت آن داده است.

او عنوان نمود دولت برای راه اندازی این كارخانه 20 میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذار اعطا نموده و شخص سرمایه گذار هم 10 میلیارد ریال آورده برای این طرح سرمایه گذاری كرده است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان بانه با عنوان اینكه دو مركز جمع آوری شیر در شهرستان بانه فعال است اعلام نمود: سالانه بالغ بر 12 هزار تن شیر توسط این دو مركز از دامداران خریداری می شود.

او كیفیت محصولات این كارخانه را مناسب توصیف كرد و گفت: محصولات این كارخانه در همان ابتدا مورد استقبال مناسب مردم شهرستان بانه قرار گرفت.

بانه در 242 كیلومتری غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.ك/3

7249/1904