۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81560474
T T
۰ نفر

موافقت شوراي شهر اصفهان با افزايش كرايه تاكسي

۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۱۸
کد خبر: 81560474
موافقت شوراي شهر اصفهان با افزايش كرايه تاكسي

اصفهان - ايرنا - سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان از موافقت اين شورا با افزايش 20 درصدي نرخ كرايه تاكسي خبر داد.

افزايش كرايه تاكسي در شهر اصفهان پس از تاييد فرمانداري قابليت اجرايي مي يابد.

به گزارش ايرنا، ندا واشياني پور روز يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر اصفهان نرخ كرايه انوع تاكسي تا 20 درصد نسبت به سال گذشته افزايش مي يابد.

نرخ كورس اول تاكسي در اصفهان در سال گذشته 343 تومان بود.

وي درباره لايحه پيشنهادي شهرداري اصفهان براي افزايش كرايه تاكسي در سال جاري توضيح داد: اين لايحه در آخرين جلسه شورا در سال گذشته بصورت دو فوريتي تحويل شوراي اسلامي شهر اصفهان شد و اين شورا با قيد يك فوريت آن موافقت كرد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينكه براي محاسبه نرخ تاكسي ضرايب متعددي لحاظ شده بود، اضافه كرد: بررسي اين موضوع نياز به زمان داشت كه روز گذشته در جلسه علني با نظر كميسيون حمل و نقل، محيط زيست و فناوري اطلاعات تصويب شد.

وي تصريح كرد: براساس اين مصوبه ضريب حمل و نقل شبانه با افزايش 10 درصدي نرخ كرايه تاكسي براي شش ماهه اول سال از ساعت 11 تا شش صبح و براي شش ماهه دوم از ساعت 10 شب تا شش صبح اعمال خواهد شد.

واشياني پور با اشاره به بررسي تعداد تاكسي هاي مازاد از سوي شوراي حمل و نقل و ترافيك درون شهري اصفهان اظهار كرد: سازمان تاكسيراني موظف شد ضمن بررسي و ارزيابي دقيق خطوط ويژه غير ضروري، تمهيدات لازم را براي حركت تاكسي‌هاي گردشي و عدم توقف آنها در ميدان ها و چهار راههاي سطح شهر فراهم كند.

وي گفت: بر اساس اين مصوبه سازمان تاكسيراني اصفهان موظف شد ضريب منفي در نرخ كرايه تاكسي هايي كه از شرايط لازم را ندارند در نظر بگيرد.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر اصفهان با اشاره به اينكه پيش از اين شهرداري اصفهان پيشنهادهايي براي سرويس دانش‌ آموزان و استفاده از انواع ‌مختلف حمل و نقل عمومي ارائه داده است، تصريح كرد: پيشنهادات قبلي مورد تصويب قرار نگرفت و مقرر شد شهرداري اصفهان لايحه پيشنهادي خود براي سرويس مدارس را با مطالعات بيشتر به شورا ارائه كند.

وي با اشاره به اينكه بيشترين اعتبار امسال حمل و نقل درون شهري اصفهان به تكميل مترو اصفهان اختصاص يافته است، افزود: در سال گذشته دو رام قطار شهري ( شامل پنج واگن ) از كشور چين براي راه اندازي مرحله نخست خط يك قطارشهري اصفهان خريداري شده و قرار است در سه ماهه نخست امسال تحويل و مورد آزمايش قرار گيرد.

واشياني پور ابراز اميدواري كرد كه با تحويل دو رام قطار شهري در سال جاري مرحله يك خط يك قطار شهري اصفهان به بهره‌برداري برسد.

عمليات احداث پروژه خط يك مترو اصفهان اواسط سال 80 به طول 20.2 كيلومتر از شهرك قدس در شمال تا پايانه مسافربري صفه در جنوب اين شهر آغاز شد كه ايستگاه پاسداران ( شهرك قدس ) تا باهنر بطول 10 كيلومتر بخشي از اين مسير است.

ارديبهشت ماه سال 93 پس از سال ها تاخير يك رام قطار شامل پنج واگن به شهر اصفهان رسيد و عمليات آزمايشي اين واگن ها در مرحله اول خط يك آغاز شد.

در همان زمان اعلام شد در صورت موفقيت آميز بودن عملكرد اين واگن ها، مرحله اول خط يك مترو اصفهان از ايستگاه پاسداران تا باهنر بطول 10 كيلومتر به بهره برداري مي رسد.

در هيمن حال، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان بهمن سال گذشته درباره به تاخير افتادن زمان بهره برداري از مرحله اول خط يك قطار شهري اصفهان اظهار كرد: هشت ايستگاه اين مسير تكميل و آماده بهره برداري است.

عليرضا صلواتي نبود واگن هاي كافي براي راه اندازي اين مسير را مهمترين دليل به تاخير افتادن زمان بهره برداري از مرحله اول خط يك قطار شهري اصفهان بيان كرد و افزود: تاكنون يك رام واگن قطارشهري وارد اصفهان شده و براي راه اندازي اين مسير به 2 رام ديگر نياز است.

طراحي اوليه خطوط اولويت دار قطارشهري اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد و بودجه اجراي آن در سال 1379 همراه با طرح قطار شهري پنج شهر كشور به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.

طرح نهايي خط يك قطار شهري اصفهان ( شمال به جنوب ) بطول 12،5 كيلومتر در سال 1380 مصوب و عمليات ساخت تونل آن آغاز شد.

با اضافه شدن مسير خيابان كاوه به قدس بطول 7،7 كيلومتر اينك خط اول قطار شهري اصفهان از شمال غرب تا جنوب بطول 20،12 كيلومتر در دست احداث است.

پ/ 2093/ 6508