۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴
کد خبر: 81559806
T T
۰ نفر
271 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن بين راهي در اصفهان تعطيل شد

اصفهان- ايرنا- مدير بهداشت محيط مركز بهداشت استان اصفهان گفت: نوروز امسال 271 مركز متخلف تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي و مراكز و اماكن بين راهي در اين استان تعطيل شد.

مهدي رفيعي روز يكشنبه در گفتگو با ايرنا افزود: اين تعداد شامل 233 مركز تهيه و توزيع مواد غذايي، 27 مكان عمومي و 11 مركز بين راهي است.

وي بيشترين تخلف اين مراكز كه منجر به تعطيلي آنها شد را رعايت نكردن موازين و شرايط بهداشت مواد غذايي از جمله نگهداري و فرآوري مواد غذايي عنوان كرد.

وي با بيان اينكه اين آمار مربوط به برنامه بسيج سلامت نوروزي از اول اسفند پارسال تا 14 فروردين امسال است اظهار كرد: در اين مدت 39 هزار و 277 مورد بازرسي از سه دسته مورد هدف يعني مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي (مانند رستوران ها و كارگاه هاي توليدي)، اماكن عمومي (مانند هتل ها، استخرها و پايانه هاي مسافربري) و مراكز بين راهي ( مانند مراكز خدماتي و پمپ بنزين ها ) صورت گرفت.

رفيعي افزود: از اين تعداد بازرسي، 29 هزار و 346 مورد مربوط به مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، هشت هزار و 321 مورد مربوط به اماكن عمومي و يك هزار و 610 مورد مربوط به مراكز بين راهي است.

مدير بهداشت محيط مركز بهداشت استان اصفهان تعداد موارد متخلف شناسايي و معرفي شده به مراجع قضايي را در مجموع 656 مورد اعلام و اظهار كرد: اين تعداد شامل 512 تخلف از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، 127 مورد تخلف از اماكن عمومي و 17 مورد تخلف از مراكز بين راهي است.

رفيعي با بيان اينكه موارد بازرسي و تخلفات شناسايي شده در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزايش داشته است تصريح كرد: مركز بهداشت اصفهان امسال با جديت درباره تامين سلامت مردم و گردشگران اقدام كرد.

به گفته وي آموزش ها و بازرسي هاي انجام شده در نوع و كيفيت ارائه خدمات در مراكز مذكور تاثير بسزايي داشته است.

به گزارش ايرنا، برنامه بسيج سلامت نوروزي از اول اسفند پارسال در استان اصفهان آغاز شد و تا 14 فروردين امسال ادامه داشت.

در اين برنامه 57 تيم در سراسر استان به بازرسي از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماكن عمومي و مراكز بين راهي پرداخته و مواردي مانند رعايت مسائل بهداشتي، بهداشت محيط و غذا را بررسي كردند.

ت/3011/ 6022