۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱
کد خبر: 81559083
T T
۰ نفر
اسكان بيش ازسه هزارو300 نفر روز درمراكز آموزش و پرورش فيروزكوه

تهران- ايرنا- مدير آموزش و پرورش شهرستان فيروزكوه از اسكان سه هزار و 376 نفر روز مسافر در مراكز آموزش و پرورش فيروزكوه در ايام نوروزامسال خبر داد.

يعقوب ايماني روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در نوروز امسال مراكز ستاد اسكان نوروزي آموزش و پرورش شهرستان ميزبان 360 خانوار شامل سه هزار و 376 نفر روز مسافر بود.

وي گفت: اين تعداد مسافران كه نسبت به نوروز 93 كاهشي حدود 400 نفر داشته اند، در 9 مدرسه و يك مركز پژوهشي شهرستان شامل 53 كلاس درس غير هوشمند اسكان داده شدند.

ايماني تصريح كرد: 68 درصد از مسافران نوروزي را فرهنگيان و مابقي آنان را ساير اقشار تشكيل دادند.

وي با اشاره به برنامه ريزي براي بهره برداري از مجتمع فيروزه آموزش و پرورش شهرستان واقع در منطقه اميريه فيروزكوه، خاطرنشان كرد: اين مجتمع با ظرفيت پذيرش هزار نفر ميهمان و 13سوئيت، آپارتمان جزو ظرفيت هاي جديد پذيرش مسافران خواهد بود و تلاش مي شود تا با تشكيل ستاد اسكان دائمي سفرها، به پذيرش مسافران، گردشگران و زائران در طول سال اقدام شود.

به گفته ي ايماني نوروز سال 93 مدارس شهرستان پذيراي سه هزار و 705 نفر روز از مسافران بوده است.

پژوهش سراي شهداي هسته اي آموزش و پرورش و مدارس بليغ، شهيد مطهري، امام علي(ع)، حضرت خديجه(س)، 17شهريور، نجمه و حضرت فاطمه زهرا(س) محل هاي اسكان مسافران نوروزي در اين شهرستان بودند و اتاق هاي اين مدارس با دارا بودن امكاناتي نظير تلويزيون، فرش، پتو، يخچال، حمام و آشپزخانه در چهار سطح ويژه، الف، ب و ج طبقه بندي شده بود.

ستاد اسكان آموزش و پرورش شهرستان فيروزكوه از 28 اسفندماه 93 تا 13 فروردين ماه 94 ميزبان مسافران نوروزي بود.

فيروزكوه به واسطه قرار گرفتن در مسير تهران ،شمال و با داشتن مناطق ديدني و گردشگري هرسال ميزبان شمار زيادي از مسافران نوروزي است.

تهرام/8142/1831