۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81559030
T T
۰ نفر
ثبت نزديك به پنج ميليون و 100 هزار تردد نوروزي در آذربايجان غربي

اروميه - ايرنا - مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي گفت: امسال پنج ميليون و 93 هزار و 538 تردد نوروزي در استان ثبت شده است.

مجتبي رحماني رضاييه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد، چهار ميليون و 693 هزار و 829 تردد مربوط به خودروهاي سواري و وانت بوده است.

وي اظهار كرد: 60 هزار و 846 تردد نيز مربوط به اتوبوس و بقيه به تريلي و كاميون و ديگر وسايل نقليه اختصاص دارد.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي اضافه كرد: طبق سنجش هاي انجام شده، مسير اروميه - سلماس بيشترين تعداد ترددها را در نوروز امسال در آذربايجان غربي به خود اختصاص داده است.

وي ادامه داد: تخلفات نسبت به ترافيك در سال جاري 31 درصد بوده كه نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد كاهش داشته است.

رحماني گفت: بيشترين تخلف ثبت شده در جاده هاي استان مربوط به رعايت نكردن فاصله طولي بود كه اين امر نيز عجله بيشتر رانندگان را نشان مي دهد.

وي اظهار كرد: يك ميليون و 492 هزار و 948 تردد در مبادي ورودي و خروجي استان به ثبت رسيده كه بيشترين آمار تردد ورودي از مسير ملكان - مياندوآب بوده است.

رحماني در خصوص ميزان تردد در مبادي ورودي و خروجي مرزهاي استان گفت: 416 هزار و 449 تردد در اين مبادي ثبت شده كه بيشترين تردد در مرز بازرگان بوده است.

وي اظهار كرد: در ايام نوروز چهار هزار و 500 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومي استان فعال و 80 درصد اتوبوس ها در اين ناوگان از نوع ويژه و VIP بودند.

مديركل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان غربي اضافه كرد: در كنار ارايه خدمات به مسافران، تيم هاي نامحسوس 12 گانه در مسيرهاي مختلف درون و برون استاني مستقر بودند و كنترل موردي اين ناوگان را بر عهده داشتند.

آذربايجان غربي مقصد صدها هزار نفر از مردم كشور در نوروز امسال بود.

با وجود ارايه آمارهاي مختلف توسط نهادهاي مرتبط در نوروز امسال، ميزان گردشگر وارد شده و پذيرش شده در آذربايجان غربي از سوي دستگاه اجرايي مرتبط ارايه نشده است.

آذربايجان غربي 17 شهرستان و 12 هزار كيلومتر بزرگراه، جاده اصلي، جاده فرعي و روستايي دارد و از وجود آزادراه بي بهره است.

اداره كل حمل و نقل و پايانه ها به دليل استقرار مركز مديريت راهها در آن، ميزان ترددهاي جاده اي را به صورت دقيق ثبت مي كند.

2077/8137/2093
۰ نفر