۲۷ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155797
T T
۰ نفر
خبرهای16/ تاثیر گفتمان اصولگرایی بر عملکردجبهه دوم خرداد .....................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/04/86 سیاسی.داخلی.اجتماعی.پژوهش.خبرهای16.
تاثیر گفتمان اصولگرایی بر عملکردجبهه دوم خرداد -------------------------------- سید محمدرضا رضازاده استاندار فارس گفت : گفتمان اصولگرایی حتی بر منتقدین دولت هم غلبه کرده و اثر گذاشته است از جمله این تاثیر در سفر اخیر آقای خاتمی به شیراز مشهود بود.
وی در همایش مسوولان روابط عمومی های استان فارس با یاد آوری مسوولیتش در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی گفته است:آن زمان هنگام افتتاح طرح ها به ما می گفتند از عنوان حجت الاسلام والمسلمین استفاده نکنید، بگویید دکتر خاتمی. شاید از لفظ حجت الاسلام والمسلمین ابا داشتند.
وی اظهارداشت: اما در سفر اخیر ایشان به شیراز دیدیم که سفردر روز میلاد حضرت زهرا (س ) انجام شد، محل سخنرانی مسجد بنام حضرت زهرا (س ) بود، زمان سخنرانی بعد از نماز مغرب و عشا بود، عنوان پوستر تبلیغاتی این سفر با عنوان " میلاد فاطمه (س ) با فرزند فاطمه بود"، عکس روزنامه ها در کنار ضریح امام زادگان بود، برنامه سفر ملاقات با علما و روحانیون بود، همه اینها نشانگر توجه به معنویت و ارزشها در سفر به شیراز بود.
***** تعریف جدید نماینده آمریکاازتعلیق در برنامه هسته ای ایران ---------------------------------------- آمریکایی ها که تا چندی پیش و به بهانه برخورداری ایران از منابع انرژی فسیلی حتی حاضر نبودند حق ایران برای برخورداری ازانرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت بشناسند، اکنون تنها خواستار توقف روند توسعه صنعت هسته ای ایران می باشند. گزارش خبرنگار ایرنا از برلین حاکی است: "زلمی خلیل زاد" سفیر آمریکا در سازمان ملل در گفت و گو با نشریه آلمانی اشترن درباره اختلاف نظرها بر سر برنامه اتمی ایران گفت: آمریکا آماده است که در این زمینه با ایران مذاکره کند مشروط به آنکه این کشور فعالیت غنی سازی اورانیوم خود را به حالت تعلیق درآورد.
وی افزود: وقتی ما می گوییم تعلیق، این امر لزوما به معنی آن نیست که ایران به فعالیت های اتمی خود پایان دهد بلکه فقط به این معناست که مقامات این کشور اقدامات خود را بیش از آنچه که تاکنون به آن دست یافته اند، ادامه ندهند. خلیل زاد ادامه داد: این موضوع خواست زیادی از ایران محسوب نمی شود و این کشور باید در این زمینه سیگنال مناسبی ارایه کند.
***** هفت پست مهم مدیریتی در استانداری خراسان رضوی در انتظار تصمیم گیری ----------------------------------- هفت پست مهم مدیریتی در استانداری خراسان رضوی خالی از مسوول شده و تاکنون جایگزینی برای آنها مشخص نشده است. به گزارش ایرنا، سه نفر از این افراد شامل مهندس سید محمد پژمان معاون هماهنگی امور عمرانی، مهندس حسین علیپور معاون برنامه ریزی اداری ومالی و مهندس حسن تبریی معاون مدیریت و برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی می باشند که به ترتیب به سمت های شهردار مشهد، مدیرعامل منطقه اقتصادی سرخس و معاون پژوهشی شهرداری مشهد منصوب شده اند.
همچنین سید رشید اعرابی مقدم معاون استاندار و فرماندار نیشابور ، محمد رضا حسین نژاد فرماندار چناران ، اسکندری مدیرکل اداری و مالی استانداری خراسان و اخلاقی معاون اداره کل پیگیریهای ویژه استاندار خراسان رضوی برای نامزدی در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سمت خود استعفا کرده اند.
***** چاره پلیس برای افزایش امنیت در بازار سمنان --------------------------------------- جمعی از بازاریان سمنان در اعتراض به آنچه نا امن بودن محیط کسب و کار دربازار این شهر خوانده اند با حضور در کلانتری محل خواستار چاره اندیشی پلیس شدند. این تقاضابه دنبال وقوع دو مورد سرقت از مغازهای بازار سمنان انجام شد. در این سرقت دو مغازه عرضه کننده کفش و پارچه مورد دستبرد سارقان قرار گرفت.
یک مقام مسوول در فرماندهی انتظامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید نشست بازاریان و مسوولان انتظامی و حضور نماینده سمنان در این نشست بر ضرورت مشارکت بازاریان درامر برقراری امنیت تاکید کرد.
وی گفت: نیروی انتظامی در بازار نیرو دارد اما به دلیل گستردگی بازار کنترل تمامی بازار امکان پذیر نیست و بازاریان باید با مشارکت خود زمینه به کارگیری نگهبان محله را در بازار فراهم کنند. وی افزود: تامین امنیت بیشتر مستلزم سرمایه گذاری بیشتراست و بازاریان بااختصاص مبلغ ماهیانه ای می توانند در تامین امنیت بازار مشارکت کنند.
***** معطلی طرح تعریض خیابان پیروزی به خاطر مشکل تملک 18 باب مغازه -------------------------------- با آنکه شهرداری منطقه 13 تهران ماه گذشته ازتملک املاک واقع در خیابان پیروزی برای اجرای طرح تعریض این خیابان بعد از نزدیک به پنج سال خبر داد، اما خبرهای رسیده حاکی است اجرای این طرح به دلیل ممانعت برخی کسبه این خیابان متوقف شده است.
گزارش خبرنگار"خبرهای 16" ایرنا حاکی است برخی مغازه داران حاشیه این خیابان که املاک آنها در طرح تعریض قرار گرفته، حاضر به واگذاری املاک خود نبوده و حتی پیشنهادهای یک و نیم برابری شهرداری برای تملک این واحدها حاصلی نداشته است.
ظاهرا تنهاصاحبان 18 باب مغازه حاضر به واگذاری ملک خود نبوده و روند تعریض خیابان پبروزی را با مشکل مواجه کرده است. "علیرضا جعفری" شهردار منطقه 13 تهران دراین باره به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مشکل بزرک تعریض خیابان پیروزی که وجود زمین های ارتش بود، برطرف شده تصریح کرد: شهرداری تهران ابتدااز طریق مذاکره و همکاری باب توافق بااین واحدها را گشوده امادرغیر این صورت ازطریق دستگاه قضایی و کارشناسی قضایی این املاک را تملک خواهد کرد.
***** همین که جلسه تمام می شود...
-------------------------------------- رییس شورای اسلامی شهر تهران از برخی روابط خارج از ضابطه میان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر گلایه کرد. گزارش خبرنگار "خبرهای16" حاکی است مهدی چمران در جلسه علنی امروز شورای شهر به صراحت از "فشارهای شهرداری به شورا" انتقاد کرد و گفت: "لابی های آقای معاون پارلمانی شهردار با اعضای شورا، غیراخلاقی و دور از شان شوراست." چمران که از فشار معاون پارلمانی قالیباف به شورای شهر برای تعویق بررسی و تصویب یکی از طرحهای شهرداری انتقاد داشت، تصریح کرد: متاسفانه شورای شهر روال عادی کار خود را بر اساس تعامل انجام می دهد اما آقایان در شهرداری کار خودشان را می کنند.
چمران همچنین گفت که "مگر قرار نبود آقای قالیباف در این جلسه حضور داشته باشد و نظرات خود رامطرح کند، حالا هم منتظریم بیاید با نظراتش را بدهد نه اینکه بررسی و تصویب را به تعویق بیاندازد." وی تاکید کرد: هر هفته در شورا با آقایان صحبت می کنیم و همه چیز درست می شود اما همین که جلسه تمام می شود، همه چیز خراب می شود! ***** صهیونیست ها تا هفت نسل طلبکار آلمان ها هستند ---------------------------------- دولت آلمان درخواست نسل دوم بازماندگان "هولوکاست" برای دریافت غرامت از این کشور را جدی می گیرد. این مطلب را "یولیا گروس" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد.
گزارش خبرنگار ایرنا از برلین به نقل از رسانه های آلمان حاکی است، حدود چهار هزار نفر از فرزندان بازماندگان هولوکاست روز دوشنبه گذشته در یک شکایت دسته جمعی به محاکم قضایی اسراییل خواستار دریافت حدود 22 میلیون یورو معادل 30 میلیون دلار آمریکایی از دولت آلمان بشده اند.
آنها امیدوارند که پس از دریافت حکم لازم از دستگاه قضایی اسراییل، یا با مراجعه مستقیم به محاکم قضایی آلمان این غرامت را دریافت کنند و یا با استناد به رای دادگاه، شکایت جدیدی را علیه دولت برلین در مراجع قضایی بین المللی به جریان بیاندازند.
***** فرماندار در لباس بازرس ------------------ از جمله تبعات سهمیه بندی بنزین افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل درون شهری است که گاه به مرز اجحاف به شهروندان رسیده است. اماافزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی ها در خمین باعث شد تا فرماندار شخصا وارد میدان شود.
این مساله پس از آن رخ داد که مردم و مسوولین از جمله امام جمعه این شهر از اقدام رانندگان تاکسی گله مند شده بودند. خبرنگار " خبرهای16" از خمین گزارش داده است که فرماندار خمین با توسل به اداره تعزیرات در محل ایستگاه های تاکسی این شهر به کنترل آنان پرداخت و تاکسی های متخلف را جریمه کرد. تاکنون هیچ ابلاغیه ای از شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه های درون شهری از شورای شهر برای فرمانداری خمین ارسال نشده است.
***** سالن ورزشی بانوان،در اشغال آقایان ! ---------------------- سالن بانوان شهرستان خمین که با این اسم و برای ورزش بانوان ساخته شده است ، از زمان بهره برداری تاکنون بیش از 70 درصد وقت این سالن را آقایان به امر ورزش می پردازند. نکته جالب تر اینکه سالن تختی که سالن اصلی اداره تربیت بدنی خمین است به بخش خصوصی واگذار و تمامی امور ورزش در خمین در سالن بانوان انجام می شود. زمانهایی را نیز برای ورزش خانمها در نظر گرفته شده که اصلا مناسب ورزش نبوده و ورزشکاران خانم دچار مشکلات می شوند.
***** نماینده گرمسار:روسهافرصت زیادی ندارند ----------------------- نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت:روسها تحت فشار هستند تا نیروگاه هسته ای بوشهر نیمه دوم امسال به بهره برداری کامل برسد. " عبدالرضا ترابی" روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:این نیروگاه باید در سالهای قبل به بهره برداری می رسید اما به نظر می رسد مسایل سیاسی پشت پرده تاخیر در افتتاح تنها نیروگاه هسته ای کشور است.
وی با انتقاد عملکرد روسیه در تکمیل این نیروگاه گفت: خوشبختانه به مرحله ای رسیده ایم که در داخل کشور سوخت مورد نیاز نیروگاه هسته ای بوشهر تامین می شود. وی افزود: کشور در حال حاضر از گردنه های تعلیق گذشته و به دنبال تولید سوخت هسته ای هستیم.
***** استفاده از پتانسیل های گذشته برای انتخابات آینده ------------------------------ بعضی از مسوولان دولتی سابق از روابط کاری گذشته خود برای ساماندهی تیم های تبلیغاتی انتخابات آینده سود می برند. گزارش خبرنگار "خبرهای16 " حاکی است. اخیرا و دست کم در دو جلسه جداگانه تعدادی از خبرنگاران حوزه دولت توسط مسوولان سابق دعوت شده اند تا برای اطلاع رسانی و تبلیغات انتخابات مجلس در آینده سازماندهی شوند. گزارش دیگری در همین باره از فعال شدن یکی از مسوولان ارشدسابق وزارت کشور برای فراخوان نیروهای همسو در وزارت کشور حکایت دارد که قرار است برای بهره برداری های انتخاباتی آینده مورد استفاده قرار گیرند.
***** پژوهش/1034 شماره 140 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر