۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155428
T T
۰ نفر

ائتلاف جدید پنج گروه شورشی در دارفور سودان

۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155428
ائتلاف جدید پنج گروه شورشی در دارفور سودان .........................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 خارجی.سیاسی.دارفور.ائتلاف.شورشی.سودان.
پنج گروه شورشی دارفور در غرب سودان روز شنبه از تشکیل یک ائتلاف جدید به منظور ارائه یک جبهه مشترک در مذاکرات با خارطوم خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسمره، پنج گروه شورشی دارفور سودان برای ایجاد "جبهه متحد برای آزادی و توسعه" با یکدیگر ائتلاف کردند.
این گروه ها در بیانیه مشترکی اعلام کردند: نمایندگان جنبش ها از 27 مه تا 14 ژوئیه برای اتخاذ موضع مشترک در این برهه زمانی درگیری ها، با یکدیگر دیدار داشتند.
در این بیانیه آمده است که گروه ها برای تشکیل یک جبهه مشترک در بحران دارفور و سودان به توافق رسیدند و تمامی گروه های شورشی دیگر را نیز به اتخاد فراخواندند.
این درحالی است که دفتر هماهنک کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اخیرا در بیانیه ای از افزایش خشونت در منطقه دارفور سودان خبر داد.
به گزارش ایرنا، دو گروه شورشی موسوم به جنبش آزادیبخش سودان و جنبش عدالت و مساوات در دارفور از فوریه سال 2003 میلادی در منطقه دارفور، درگیر جنک با نیروهای دولتی شدند.
این دو گروه، دولت خارطوم را متهم کردند که شبه نظامیان عرب طرفدار خود به نام "جنجوید" را برضد آنها مسلح کرده و به منطقه دارفور بی توجه است.
درگیری، قحطی و بیماری در دارفور، تاکنون جان حدود 300 هزار نفر را گرفته و به آوارگی حدود سه میلیون نفر منجر شده است.
مترجمام/شبک/2300/1562 شماره 209 ساعت 23:22 تمام
۰ نفر