۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155356
T T
۰ نفر
نمایندگان عراق مداخله آمریکا درامور مجلس این کشور را محکوم کردند ................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 خارجی.سیاسی.عراق.مجلس.آمریکا جمعی از نمایندگان مجلس عراق مداخله آمریکا در امور مجلس و اعمال فشار آن کشور بر این نهاد قانونگذاری برای تصویب قانون نفت عراق را محکوم کردند.
به گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی سی ان ان، سه تن از نمایندگان مجلس عراق یعنی "عبدالستار محمود" از نمایندگان سنی مذهب و عضو "جبهه توافق عراق" با محکوم کردن سیاستهای مداخله جویانه آمریکا در امور مجلس عراق گفت: آمریکائی ها خواستار آنند که ما به هر شکل ممکن و بدون درنظر گرفتن محتوا و روح این قانون، قانون نفت را تصویب کنیم.
وی گفت: نیت واقعی آمریکائی ها این است که با تصویب قانون نفت عراق به مردم خود وانمود کنند که به یکی از اهدافشان در عراق که دستیابی به آشتی ملی است دست یافته اند.
وی ادامه داد: اما ما مانند آمریکائیها فکر نمی کنیم.
"محمود عثمان" دیگر نماینده کرد مجلس عراق نیز گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس با تصویب این قانون تحت فشار و اعمال نظر آمریکا ،آن را قانونی آمریکائی می دانند و می گویند حتی اصلا متن این قانون را مطالعه نکرده اند.
عثمان افزود: دولت آمریکا هم از سوی مردم کشورش برای پایان دادن به جنک تحت فشار قرار دارد، هم از جانب سیاستمداران عراقی. اما اگر آمریکائیها ما را در تصمیم گیری آزاد بگذارند، فشار وارده از سوی ما هم برای آنها کاهش خواهد یافت.
"جلال الدین الصغیر" دیگر نماینده مجلس عراق و از اعضای مجلس اعلای اسلامی عراق که از اعضای ائتلاف یکپارچه عراق است ،هم مواضع مشابهی علیه سیاستهای مداخله جویانه آمریکا در عراق اتخاذ کرد.
مواضع ضد آمریکائی این نمایندگان در پی انتشار گزارش دولت آمریکا از اوضاع عراق که روز پنجشنبه گذشته منتشر شد، مطرح می شود.
دولت آمریکا در این گزارش از مسامحه مجلس عراق در تصویب قانون نفت ابراز نارضایتی و ادعا کرده است: این قانون می تواند برای رفع اختلافات قومیتی میان شیعه و سنی در عراق چاره ساز باشد.
صویر/ 1591 /1506 شماره 137 ساعت 15:51 تمام
۰ نفر