۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155312
T T
۰ نفر

مراسم روز ملی فرانسه آغاز شد

۲۳ تیر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8155312
مراسم روز ملی فرانسه آغاز شد ...............................................
پاریس، خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/04/86 خارجی.اجتماعی.فرانسه.14 ژوییه.
مراسم رژه روز ملی فرانسه دربرابر "نیکلا سارکوزی" رییس جمهوری فرانسه در خیابان شانزه لیزه پاریس آغاز شد.
مراسم روز ملی فرانسه "14 ژوییه" ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی آغاز شد. رییس جمهوری فرانسه بعد از سان دیدن از نیروهای نظامی در جایگاه مخصوص قرار گرفت و با اجرای سرود ملی فرانسه این مراسم به طور رسمی آغاز شد.
در مراسم امسال برای اولین بار گروههای نظامی از 26 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا شرکت دارند.
"14 ژوییه" بزرگداشت روز پیروزی انقلاب فرانسه در سال 1789 میلادی است که در پایتخت و سایر شهرهای این کشور برگزارمی شود.
در آن تاریخ انقلابیون فرانسه که حرکت مردمی خود را بر ضد قدرت مطلقه و استبدادی لویی شانزدهم پادشاه وقت کشور آغاز کرده بودند، در برابر اعمال خشونت و فشار نیروهای وابسته به دربار، به سوی زندان مخوف "باستیل" در پایتخت فرانسه حرکت و آن را تصرف کردند.
زندان "باستیل" که نماد استبداد و محل اسارت صدها آزادیخواه فرانسوی بود، با وجود مقاومت نیروهای گارد سلطنتی لویی شانزدهم، سرانجام در برابر اراده شهروندان انقلابی تسلیم شد و این پیروزی درواقع آغاز روند تغییر در حکومت فرانسه بود.
روز 14 ژوییه به عنوان بزرک ترین جشن ملی فرانسویان، همچنان به عنوان روز ملی و برگزاری مراسم ویژه جشن و رژه نیروهای نظامی این کشور مطرح است.
مراسم روز ملی در شانزه لیزه پاریس دربرابر رییس جمهوری، نخست وزیر و شخصیت های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی فرانسه و نیز صدها تن از میهمانان ویژه دولت فرانسه از سرتاسر جهان برگزار می شود.
در مراسم روز ملی فرانسه یگانهایی از نیروهای زمینی، هوایی، انتظامی و پلیس و نیز آتش نشانی فرانسه با وسایل و تجهیزات نظامی و امدادرسانی در خیابان شانزه لیزه از مقابل جایگاه ریاست جمهوری رژه می روند.
اروپام 2092/1275/ 1388 شماره 093 ساعت 12:32 تمام
۰ نفر