۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81547498
T T
۰ نفر

خرید نوروزی در وقت اضافه

۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۸
کد خبر: 81547498
خرید نوروزی در وقت اضافه

شهركرد-ایرنا- نوروز كم كم دارد از راه می رسد و مردم برای خرید شب عید از هیچ تلاشی فرو گذار نمی كنند.

انگار خرید شب عید در رگ و خون مردم جاری است و حتی اگر شده برای خرید یك جفت جوراب نیز،سری به بازار می زنند.

با نزدیك شدن به زمان تحویل سال و آغاز سال نو ،با وجود بارش شدید باران، بازار شهركرد در خیابانهای مركزی شهری و منتهی به حرم امامزادگان حلیمه و حكیمه خاتون شلوغ ترین ساعات خود را سپری می كند.

ازدحام در بازار شهركرد به حدی است، كه تردد و رفت و آمد مردم به كندی انجام می شود و بسیاری از خودروها برای رفتن به بازار حركت لاك پشتی دارند.

افزایش قدرت خرید شب عید مردم در چهارمحال و بختیاری، موجب رونق گرفتن اقتصادی بازار شهركرد شده است.

اما تعدادی از كسبه و بازار نیز از فرصت خرید پر جنب و جوش مردم بهترین استفاده را می كنند و هر چه جنس زمستانی یا بهاری دارند ،به قول خودشان رد می كنند تا برود و روی دستشان نماند.

بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت بازرگانی درسطح بازار بر قیمت و كیفیت كالاها نظارت و كنترل دقیقی بر بازار خواهند داشت و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

هم اكنون بیش از 27 هزار واحد صنفی مختلف در مركز چهارمحال وبختیاری فعال است كه صنف لباس فروشی ها و شیرینی و آجیل فروشی ها بیشترین مشتری را در ساعات پایانی سال 93 دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این باره می گوید : طرح نظارت بر بازار نوروزی هم اكنون در سطح شهرستان های استان در حال اجراست.

سید نعیم امامی روز جمعه افزود: كنترل و نظارت بر رعایت قیمت های مصوب، نصب برچسب قیمت و ارائه فاكتور از جانب تولید و عرضه كنندگان كالا از مهمترین موارد بررسی شده در این طرح است.

به گفته وی،در این طرح بر عرضه مواد غذایی، خشكبار، میوه و تره بار، كیف و كفش و پوشاك و اقلام نوروزی به صورت وی‍ژه نظارت می شود.

وی افزود:این طرح در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از بروز تخلف های احتمالی با حضور بیش از 50 بازرس فعال در سراسر استان تشدید می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره 124 ستاد گزارش های مردمی تماس بگیرند.

امامی تصریح كرد:در این طرح در بخش خدمات، بر عملكرد دفاتر فروش شركت های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری، امكانات تفریحی و فرهنگی، واحدهای اقامتی و رستوران ها نیز نظارت می شود.

به گزارش ایرنا،اكنون بسیاری از مردم به صورت خانوادگی برای خرید شب عید به بازارها آمده اند و در حال خرید مایحتاج نوروزی خویش هستند.

گزارش از محمود رییسی

2097