۲۹ اسفند ۱۳۹۳، ۷:۱۲
کد خبر: 81547344
T T
۰ نفر
بمباران  فرودگاه طرابلس ، حضور یك هیات در مذاكرات صلح را به تعویق انداخت

تهران - ایرنا -هواپیماهای جنگنده دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی لیبی روز پنجشنبه با بمباران تنها فرودگاه فعال تجاری طرابلس ، خروج هیات اعزامی مجلس رقیب به مذاكرات صلح سازمان ملل را به تاخیر انداختند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس ، حمله به فرودگاه معیتیقه ، پایگاه نظامی مورد استفاده پروازهای تجاری پس از بسته شدن فرودگاه اصلی طرابلس به دنبال نبردهای سنگین تابستان گذشته ، به باند فرودگاه آسیب رسانده ولی تعمیرات انجام شده روی باند ممكن است تا پایان شب پایان یابد.

هیچ تلفاتی از این بمباران گزارش نشده است .

ولی بمباران انجام شده خروج یك هیات طرابلس به مغرب را برای انجام مذاكرات تحت میزبانی سازمان ملل برای متقاعد ساختن طرفهای در حال جنگ به منظور تشكیل یك دولت ملی به تاخیر انداخته است .

لیبی درگیر جنگ شدید قدرت بین دولت ها و مجلسین رقیب شده كه بر سر كنترل این كشور افریقای شمالی . منافع نفتی آن پس از گذشت چهار سال از سرنگونی حكومت خودكامه معمر قذافی همچنان در حال نبرد با یكدیگر هستند.

عبدالله الثنی نخست وزیر دولت رسمی لیبی و مجلس منتخب این كشور از زمانی كه یك جناح مسلح در تابستان گذشته پایتخت را به كنترل خود در آورد مجبور به خروج از طرابلس و استقرار در شرق كشور شده اند.

مترجمام 1403 **1917