۲۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 81546882
T T
۰ نفر
كارنيك مسوولان واولياي مدرسه اي دربرازجان اميد به زندگي را به دانش آموزيتيم بازگرداند

بوشهر - ايرنا - مديران، معلمان و اولياي مدرسه دبستان فرزانه شهر برازجان استان بوشهر در اقدامي نيكوكارانه شوق اميد به زندگي را به دانش آموز يتيم اين مدرسه و خانواده اش باز گرداندند.

به گزارش ايرنا، مدير دبستان فرزانه شهر برازجان در تشريح اين ماجرا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در دي ماه سال تحصيلي جاري از طرف شوراي مدرسه مقرر شد در جلسه اي عمومي از طرف انجمن اوليا و مربيان براي تشويق دانش آموزان هر پايه در نوبت اول تصميم گيري شود.

شهرزاد آبادي افزود: چند روز مانده به تاريخ جلسه اتفاقي سمت و سوي جلسه را به سمت كاري بزرگتر سوق داد.

وي بيان كرد: يكي از دانش آموز پايه ششم اين مدرسه در كلاس درس انشاء پاسخي به پرسش آموزگار كه ديدگاه دانش آموزان را در باره زندگي خواسته بود، قلب معلم كلاس را به درد آورد زيرا اين دانش آموز بيان كرده بود كه آرزوي مرگ دارد و از زندگي و انسانها خسته شده است.

آبادي اضافه كرد: اين دانش آموز از تلخيهاي زندگي ياد كرده بود و اينكه تاكنون نتوانسته يك برنامه كودك را كامل ببيند چون از داشتن حداقل امكانات از جمله تلويزيون محروم است.

وي ادامه داد: معلم نيز با شنيدن اين جملات دلشكسته شده و موضوع را با مدير مدرسه در ميان گذاشت و دانش آموز كه از اعضاي طرح رافع در سالهاي گذشته بود و مدير و كاركنان مدرسه كم و بيش جريان اين دانش آموز را مي دانستند و از وي شهريه مدرسه و كارهاي فوق برنامه هزينه اي را دريافت نمي كردند، حتي كمكهايي نقدي و غيرنقدي از قبيل لوازم تحرير و پوشاك به وي داشتند، مورد توجه جدي قرار گرفت.

آبادي گفت: مدير و كاركنان مدرسه درصدد بر مي آيند موضوع را در جلسه عمومي انجمن مطرح كنند و حداقل آرزوي اين كودك يتيم و محروم از نعمت پدر كه داشتن تلويزيون است، فراهم كنند.

وي افزود: با اطلاع رساني از طريق انجمن و ارسال نامه به اولياي دانش آموزان سيل كمكها به سوي دانش آموز سرازير و از طريق يكي از اولياي انجمن براي وي خانه اي با همه امكانات از قبيل موكت، فرش، پرده، سيستم خنك كننده و آبگرمكن تهيه شد و بقيه اعضا نيز اقدام به تهيه تلويزيون، كمد، اجاق گاز، پتو و ديگر وسايل براي اين خانواده كردند.

مدير دبستان فرزانه شهر برازجان اضافه كرد: همچنين مبلغي نيز جمع آوري و براي آنها پس انداز شد اما خبر اين كار تا مرحله پاياني از اين خانواده پنهان ماند و در تاريخ 22 اسفند جاري اين منزل با همه امكانات به آنها تحويل شد.

وي گفت: اين اقدام اوليا، مديران و مربيان مدرسه ديدگاه اين دانش آموز يتيم را تغيير داد و شوق و اميد به زندگي در قلب اين كودك جاري شد.

آبادي ادامه داد: وضعيت سخت مادر اين دانش آموز كه سرپرستي دو دختر و يك پسر يتيم را بر عهده داشت و با تحمل رنج بي خانماني و گرسنگي فرزندان آبرومندانه زندگي مي كرد و فرزنداني كه در بدترين شرايط در زيرزميني تاريك، سرد و نمور درس مي خواندند تا از زندگي عقب نمانند، ما را بر انجام اين كار خير تشويق كرد.

وي از خيرين و مديريت آموزش و پرورش دشتستان و همه كساني كه مديران، مربيان و اولياي اين مدرسه را در اين كار خير همراهي كردند تشكر كرد.

به همت خيرخواهانه انجمن اوليا و مربيان اين آموزشگاه در سال تحصيلي جديد كودكي از رنج بي خانماني نجات يافت و نوروز امسال را در زير سقفي زندگي مي كند كه مايه آرامش و اميد به زندگي در اين دانش آموز شده است.

شهر برازجان با 100 هزار نفر جمعيت مركز شهرستان دشتستان در فاصله 65 كيلومتري شرق بوشهر واقع است.ك/2

7213/8066/6043
۰ نفر