۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 81546202
T T
۰ نفر
استاندار قزوين: برخي چشم ديدن موفقيت دولت در اجراي طرح جامع سلامت را ندارند

قزوين-ايرنا- استاندار قزوين گفت: برخي بدلايل داشتن اغراض سياسي چشم ديدن موفقيت هاي دولت تدبير و اميد در زمينه اجراي طرح جامع سلامت را ندارند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري، مرتضي روزبه روز چهارشنبه در نشست هيات رييسه دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني قزوين افزود: 'با توجه به توفيقاتي كه دولت در راستاي اجراي طرح جامع سلامت داشته است اما برخي از مخالفان سياسي اجراي اين طرح در كشور حاضرند مردم به خاك سياه كشيده شوند اما دولت در اجراي اين طرح موفق نشود بنابراين بايد مديران حوزه بهداشت و درمان كاملا هوشيار باشند و نظارت كافي را بر مراكز درماني داشته باشند'.

استاندار قزوين، حفاظت از محيط زيست و تلاش براي ارتقاي سلامت و بهداشت مردم از اولويت هاي اساسي دولت تدبير و اميد خواند و گفت: در همين راستا از دانشگاه علوم پزشكي انتظار مي رود كه با جديت بيشتري در حوزه هاي مربوط به بهداشت و سلامت ورود پيدا كند.

وي خاطرنشان كرد: نبايد از كنار مسايلي كه با سلامت و بهداشت جامعه سروكار و ارتباط دارند به سادگي عبور كنيم.

اين مسوول با بيان اينكه دستگاه قضايي براي كسي كه به فردي آسيب رسانده و مرتكب جرم مي شود مجازات در نظر مي گيرد، اظهار كرد: اما در حوزه بهداشت و سلامت برخي افراد با آلودگي هايي كه ايجاد مي كنند بصورت چراغ خاموش به افراد جامعه آسيب وارد مي كنند و برخوردي با آنها صورت نمي گيرد بنابراين بايد در اين رابطه شاهد تجديدنظر باشيم.

استاندار قزوين خواستار گسترش زيرساخت هاي درماني در مناطق جنوبي شهر قزوين و مناطقي از استان كه فاقد مراكز درماني يا بيمارستان هستند، شد و گفت: بايد شاهد عدالت در توزيع امكانات و زيرساخت هاي درماني باشيم.

روزبه با بيان اينكه با توجه به پيشگري مي توان به ميزان زيادي هزينه هاي درماني را كاهش داد، افزود: بايد به موضوع پيشگيري در حوزه سلامت بيش از پيش توجه كنيم.

وي با بيان اينكه اگر محيط زيست پاكيزه اي نداشته باشيم سلامت همه شهروندان به خطر مي افتد، اظهار كرد: بايد دستگاه هاي مسوول از جمله دانشگاه علوم پزشكي مردم را نسبت به حفاظت از محيط زيست بيشتر حساس كنند.

روزبه همچنين خواستار استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در حوزه سلامت و درمان شد و گفت: قزوين مي تواند در اين رابطه جزو استان هاي مطرح كشور باشد.

اين مسوول در خصوص ساخت بيمارستان يكهزار تخت خوابي در قزوين به عنوان جايگزين بيمارستان هاي فرسوده دهخدا و بوعلي نيز گفت: بايد از تمام ظرفيت ها و امكانات استان جهت اجراي اين طرح كه در سطح ملي است، استفاده كرد.

روزبه با بيان اينكه در نحوه اطلاع رساني در حوزه بهداشت و درمان نقص داريم، تاكيد كرد: خدمات دولت در اين حوزه بايد بيشتر رسانه اي شود.



دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني قزوين در سال 64 تاسيس شده است و هم اكنون داراي پنج دانشكده پزشكي، پرستاري و مامايي، دندانپزشكي،بهداشت و پيراپزشكي است.

هم اكنون دوهزار و 875 دانشجو در اين دانشگاه در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا به تحصيل مي پردازند.

3013/ 6128