۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81545568
T T
۰ نفر

ابتكار در يك نگاه

۲۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷
کد خبر: 81545568
ابتكار در يك نگاه

تهران- ايرنا- « روحاني: به نتيجه مي‌رسيم» و «كرنومتر توافق بزرگ؛ روشن!» عنوان هاي انتخابي روزنامه ابتكار براي انتشار در شماره روز چهارشنبه محسوب مي شود.

اين روزنامه در تيتر يك خود به موضوع روحاني: به نتيجه مي‌رسيم، پرداخت و نوشت:حسن روحاني رييس‌جمهوري درمراسم افتتاح رسمي فاز 12 پارس جنوبي گفت: همه موفقيت‌هاي انجام شده در زمان تحريم مورد توجه قرار گرفته و اين حرف درست است كه نبايد به ديگران اميد ببنديم چرا كه ما اميدمان به خدا و مردم عزيزمان است و به غير از خداوند و مردم به كسي اميد نبسته‌ايم و رشد اقتصادي و كاهش تورم ما در زمان تحريم انجام گرفته است و در عين حال با قامتي استوار در برابر كشورهاي قدرتمند با منطق ايستاده‌ايم و به حول و قوه‌ي الهي در مسير مذاكرات هم با مدد حق و لطف الهي دير يازود به نتيجه مي‌رسيم.

كرنومتر توافق بزرگ؛ روشن! تيتر ديگر روزنامه ابتكار است. كم كم به تعطيلات نوروزي نزديك مي‌شويم اما ديپلمات ها همچنان مشغول كارند. سوئيس محفل گرم تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان است كه روزهاي پركاري را سپري مي‌كند. در عين حال ظريف اعلام كرده كه از امروز قرار است مديران سياسي هر سه كشور اروپايي همراه با مديران سياسي چين و روسيه به مذاكره كنندگان ملحق شوند تا در روزهاي پاياني اين دور از مذاكرات به بحث‌ها كمك كنند.همچنين وي مذاكرات بروكسل با وزراي خارجي اتحاديه اروپا را خوب ارزيابي كرد. اين در حالي است كه برخي منابع از احتمال حضور وزراي خارجي شش كشورخبر مي‌دهند.از سوي ديگر علي اكبر صالحي نسبت به مذاكرات ابراز خوش بيني كرده و گفته كه تقريبا نود درصد مسائل فني حل شده است و تنها يك مورد باقي مانده است. اين اخبار در كنار هم پازل توافق جامع را تشكيل مي‌دهند.

اين روزنامه با بررسي عنوان حقوق 60 درصد بازنشستگان افزايش يافت، ادامه داد: علي‌اكبر بيات رييس كانون عالي بازنشستگان تامين اجتماعي با بيان اين كه به رغم توافقات قبلي حقوق 60 درصد بازنشستگان حداقل‌بگير 17 درصد اعلام شد، گفت: افزايش حقوق 40 درصد باقي‌مانده بايد توسط دولت تعيين شود.

روزنامه ابتكار با انعكاس موضوع صنعت نفت با تحريم هم متوقف نمي‌شود، نوشت: بيژن زنگنه وزير نفت در جمع خبرنگاران گفت: افتتاح فاز 12 پارس‌جنوبي با وجود تحريم پيامي به گروه 1+5 است كه صنعت نفت با تحريم متوقف نمي‌شود. با بيان اينكه لغو مراسم افتتاحيه طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبي توسط رئيس جمهور به دليل بدي آب و هوا بوده است، گفت: هم اكنون بزرگترين فاز پارس جنوبي آماده افتتاح و بهره برداري رسمي است.

اين روزنامه در تيتري با برجسته كردن زيباكلام: توافق در فروردين‌ماه حتمي است، نوشت: صادق زيباكلام، از چهره‌هاي سياسي مطرحي است كه در چند سال اخير و به ويژه در يكي، دو سال گذشته بيشترين حضور در رسانه‌ها را داشته است. اين اتفاق با همراهي نامه‌هاي پي در پي او به اشخاص سياسي و اجتماعي كشور، موقعيتي ويژه را برايش رقم زده است. زيباكلام هميشه درباره گشايش رابطه ايران با امريكا خوش بين بوده است و عمده پيش بيني هايش در سياست خارجي، درست از آب درآمده. شايد بيراه نباشد اگر او را اميدوارترين كارشناس ايراني در بحث مذاكرات بناميم، كسي كه اميدوار نيست بلكه معتقد است كه مذاكرات هسته اي تا پيش از پايان ماه مارچ به نتيجه مي‌رسد و توافق تاريخي انجام خواهد شد.



**2059**9131
۰ نفر