۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81545117
T T
۰ نفر

فعالیت بیش از 100 زن فرانسوی در گروه های تروریستی

۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۹:۵۰
کد خبر: 81545117
فعالیت بیش از 100 زن فرانسوی در گروه های تروریستی

تهران-ایرنا- وزارت كشور فرانسه اعلام كرد كه یكهزار و 422 تن از شهروندان این كشور با سازمان های تروریستی در سوریه به شكل های مختلف ارتباط دارند و بیش از 100 زن فرانسوی در میان گروه های تروریستی حضور دارند

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت كشور فرانسه اعتراف كرد كه یكهزار و 422 تن از شهروندان این كشور با سازمان های تروریستی در سوریه به اشكال مختلف ارتباط دارند.

بر اساس این گزارش، این اعترافی آشكار است كه نشان می دهد سوریه با جنایت های تروریست های خارجی كه از سراسر عالم به این كشور می آیند، روبه رو است.

برنار كازینوف وزیر كشور فرانسه اواخر ژانویه گذشته (دی- بهمن) اعلام كرد كه از 73 تن از یكهزار و 400 تروریست فرانسوی كه برای پیوستن به صفوف گروه های تروریستی به سوریه و عراق رفتند، در درگیری ها كشته شدند.

از سوی دیگر، روزنامه فیگارو امروز (سه شنبه) به نقل از وزارت كشور فرانسه نوشت: در حال حاضر 413 شهروند فرانسوی از جمله بیش از 100 زن در حال جنگ در صفوف تروریست ها هستند و 300 شهروند دیگر نیز تلاش دارند خود را برای شركت در جنگ ها به اراضی سوریه برسانند.

وزارت كشور فرانسه همچنین تاكید كرد كه نزدیك به 80 فرانسوی در جریان درگیری ها در صفوف تروریست ها در سوریه كشته شدند.

این در حالی است كه فرانسه به شدت از بازگشت تروریست های فرانسوی از سوریه و عراق به كشورشان بیم دارد؛ تروریست هایی كه سال های سال به لحاظ مالی و تسلیحاتی تحت حمایت فرانسه و همپیمانان غربی، شیخ نشینان خلیج فارس و تركیه قرار داشتند. فرانسه نگران است این تروریست ها پس از دریافت آموزش و مهارت های نظامی تروریستی به خاك این كشور باز گردند و دست به اقدمات تروریستی بزنند.

بر اساس این گزارش، حادثه تروریستی كه در ماه ژانویه (دی- بهمن) در فرانسه به وقوع پیوست و منجر به كشته شدن 17 شهروند فرانسوی و زخمی شدن چند تن دیگر شد، رعب و وحشت زیادی در میان شهروندان این كشورایجاد كرد.

خاورم**9329**1010