۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81545057
T T
۰ نفر

ادامه خشونت هاي خونين در جمهوري آفريقاي مركزي

۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۳۶
کد خبر: 81545057
ادامه خشونت هاي خونين در جمهوري آفريقاي مركزي

تهران- ايرنا- در پي تيراندازي شورشيان مسلح در شمال غرب جمهوري آفريقاي مركزي، دستكم 10 نفر كشته و چند تن ديگر زخمي شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بانگي، يك مقام پليس جمهوري آفريقاي مركزي در اين باره گفت: در حمله افراد مسلح كه از مرزهاي چاد وارد كشور شده بودند، دستكم 10 نفر از جمله دو دانش آموز در منطقه انگائوندايه در چند كيلومتري مرز چاد كشته شدند.

اين مقام پليس كه خواست نامش ذكر نشود، افزود: عوامل نيروهاي بين المللي در اين مناطق مستقر شده اند تا امنيت مردم را تضمين كنند.

در ماه هاي اخير مناطقي وسيع از مرزهاي مشترك جمهوري آفريقاي مركزي و چاد صحنه خشونت هاي خونين افراد مسلح عليه غيرنظاميان روستايي بوده است.

اين خشونت ها در حالي در جمهوري آفريقاي مركزي در حال گسترش است كه به زودي اين كشور صحنه برگزاري انتخاباتي است كه به نظر حاكي از بازگشت امنيت نسبي به آفريقاي مركزي است.

آفريقاي مركزي كشوري با ساكنين متنوع، سرزميني فقير و جهان سوم، سال 2013 وارد بحراني خشونت آميز شد كه طي 2 سال هزاران كشته و مجروح بر جاي گذاشت.

يك گروه شورشي با نام سلكا در مارس سال ۲۰۱۳ كنترل دولت را بدست گرفت.در حال حاضر حدود يكهزار و 600 نظامي فرانسوي و حدود 5 هزار نيروي حافظ صلح آفريقايي براي ايجاد ثبات در اين كشور تلاش مي كنند. بر اساس قانون تصويب شده در سازمان ملل، ارتش فرانسه، كه سابقه حضور طولاني در آفريقاي مركزي را دارد و نيروهاي حافظ صلح آفريقايي وظيفه دارند تا با خلع سلاح كردن شبه نظاميان، نظم و امنيت را به آفريقاي مركزي بازگردانند.

خاورم**9041**1010