۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81544450
T T
۰ نفر
گردشگري دريايي در گناوه و اشتغال پايدار- نعمت بهروزي*

بندر گناوه در شمال استان بوشهر باوجود دارابودن ساحل زيبا و نعمت خدادادي دريا در زمينه گردشگري دريايي مغفول مانده كه با فعال شدن آن مزايا و فوايدي براي اين منطقه ازجمله اشتغال پايدار و در آمدزايي خواهد داشت.

گردشگري دريايي به مجموعه فعاليت هاي تفريحي و سرگرمي در محيط هاي دريايي اطلاق شده كه اسكي روي آب، جت اسكي ، آكواريم دريايي، تورهاي دريايي ،كشتي تفريحي،ماهي گيري در آب هاي عميق و غواصي از مهم ترين جذابيت ها دراين نوع گردشگري بشمار مي آيد.

درحاليكه بندر گناوه در سال هاي اخير باداشتن قابليت و ظرفيت هاي مناسب از جمله بازار و دريا پذيراي جمعيت بي شماري از مسافران و گردشگران بخصوص در ايام تعطيلات نوروز بوده و به قطب گردشگري استان بوشهر نيز تبديل شده اما برنامه ريزي و سرمايه گذاري لازم براي ايجاد زيرساخت هاي گردشگري دراين نقطه نشده است.

ساحل گناوه از زيباترين سواحل كشور در ايام تعطيلات نوروز جمعيت بي شماري از هموطنان را در خود پذيرا مي شود اما دريغ از اينكه در اين نقطه زيرساخت و مكاني كه بتواند درآمدزايي داشته باشد، فراهم شده باشد.

ايجاد و فراهم كردن اسكله تفريحي، تورهاي دريايي و كشتي تفريحي از جمله زيرساخت هايي ضروري در امر سرمايه گذاري گردشگري دريايي در اين بندر است كه علاوه بر اشتغال پايدار و رونق اين بندر سبب خواهدشد تا زمينه ورود گردشگران خارجي نيز به كشور فراهم شود.

باتوجه به اينكه در سفر يازدهم دولت تدبير واميد به استان بوشهر ، احداث دهكده گردشگري براي شهرستان گناوه مصوب شد، اميد مي رود كه متوليان امر در اجراي اين پروژه نگاهي به هم به فعال كردن گردشگري دريايي داشته باشند.

*مسوول خبرگزاري جمهوري اسلامي شهرستان گناوه