۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 81544385
T T
۰ نفر
حوزه هاي علميه محكم مقابل انحرافات فكري ايستاده اند

كاشان- ايرنا- مدير مركز خدمات حوزه هاي علميه كاشان گفت: حوزه هاي علميه و علماي متعهد همواره در طول تاريخ اسلام و تشيع، پايگاهي محكم در برابر حملات و انحرافات فكري بوده اند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيدمجتبي جواهريان روز سه شنبه در جمع طلاب و روحانيون سيستان و بلوچستان مقيم كاشان اظهار داشت: اگر فقها در جامعه حضور نداشتند، امروز نامي از اسلام و تشيع در جهان برده نمي شد.

وي به اهميت علم و دانش و توجه به مقام شامخ علما و دانشمندان اشاره كرد و افزود: دانش و معرفت اعم از علم است و علم در معناي اصطلاحي تحصيل نظام مند دانش جديد درباره امور تحقيقي مي باشد.

وي رواج مكتب اسلام بدون درگيري هاي مسلحانه را از جمله اقدام هاي مهم روحانيت در طول ساليان عنوان و تصريح كرد: امروز نيز طلاب و روحانيت جوان طبق فرمايش هاي امام راحل (ره) بايد بدانند كه پرونده تفكر گروههاي انحرافي باز است و مبارزه با اين تفكر با آشنايي به علوم، ياد و توجه به ساحت امام عصر (ره) و پيروي از ولايت فقيه ممكن است.

حجت الاسلام جواهريان يكي از راههاي ترويج اسلام در جهان را انسجام علما در تبعيت از فرمايش هاي رهبرمعظم انقلاب برشمرد و خاطرنشان كرد: دشمن براي از بين بردن اين انسجام از هر وسيله و ابزاري استفاده مي كند.

3009/6021