۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۰۲
کد خبر: 81537821
T T
۰ نفر
كاشت درخت صدقه جاريه است كه پاكي زمين و هوا را به دنبال دارد

مباركه، اصفهان- ايرنا- امام جمعه مباركه درختكاري را به مثابه صدقه جاريه اي دانست كه پيامد آن پاكي زمين و هواست.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمدي روز چهار شنبه در مراسم گراميداشت هفته درختكاري و منابع طبيعي در حضور 50 تن از اعضاي تشكل هاي مردمي استان اصفهان ، دين اسلام را مشوق درختكاري عنوان كرد كه بزرگان اين دين نيز به زراعت و كاشت درخت اشتغال داشته اند.

وي در بيان حديثي از پيامبر اكرم اسلام (ص) كه 'هر وقت عمر جهان به آخر رسيده، هرگاه قيامت بخواهد قيام كند و عالم بخواهد منقرض شود و در دست يكي از شما نهال درختي باشد چنانچه بقدر كاشتن آن فرصت باشد، بايد آن را بكارد و از فرصت باقيمانده استفاده نمايد' ،گفت: قرن‌ها پيش از آنكه دانشمندان غربي به ارائه نظريه هاي زيست‌محيطي بپردازند اسلام به محيط زيست و رابطه انسان و موجودات زنده به آن توجه ويژه داشته است.

وي جامعه بشري را گرفتار در انواع مشكلات زيست‌محيطي از قبيل آلودگي هوا، آب و رودخانه‌ها، تخريب جنگل‌ها و انقراض گونه‌هاي جانوري عنوان كرد كه حاصل كاربرد فناوري افسار گسيخته است.

امام جمعه مباركه تاكيد كرد : توليد اكسيژن ، حفاظت از خاك ، جلوگيري از به راه افتادن سيلاب ها، فراهم آوردن بستر مناسب براي زندگي حيوانات ، كاهش حرارت زمين ، افزايش رطوبت و جلوگيري از گرد و غبار از مهمترين فوايد درختكاري است.

شهرستان مباركه با 143 هزار نفر جمعيت در 45 كيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.

7150/پ 6022/