۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 81537812
T T
۰ نفر

18 هزار دانشجو به عمره مفرده مشرف مي شوند

۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۵۸
کد خبر: 81537812
18 هزار دانشجو به عمره مفرده مشرف مي شوند

بيرجند - ايرنا - رييس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: 18 هزار دانشجو و دو هزار و 500 دانش آموز در سال تحصيلي جاري به سرزمين وحي مشرف مي شوند كه بيشترين سهيمه خارج از نوبت تشرف به عمره مفرده، مربوط به عمره دانشجويي است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمد رضا فقيهي روز چهارشنبه در همايش راهيان كوي دوست ويژه دانشگاهيان عمره گزار در بيرجند با بيان اينكه اكنون شش ميليون نفر در كشور در نوبت تشرف به عمره هستند، خطاب به دانشجويان افزود: اكنون كه اين سفر براي شما فراهم شده از ثانيه ثانيه آن براي خودسازي استفاه كنيد.

وي همچنين از اختصاص تسهيلات سفر به عمره گزاران دانشجو از قبيل وام به منظور انجام سفري ارزان و با كيفيت خبر داد و افزود: برنامه ريزي فرهنگي اين سفر با انتخاب مديران و روحانيون كارآمد و فعال و گرفتن سهميه خارج از نوبت در دستور كار قرار دارد.

به گفته فقيهي، هزينه اين سفر معنوي براي هر دانشجو 12 ميليون ريال است.

مدير حج و زيارت خراسان جنوبي نيز در اين همايش گفت: در سال تحصيلي جاري 120 دانشجوي متاهل و 105 دانشجوي مجرد از اين استان به سرزمين وحي اعزام مي شوند.

ابوالفضل نوفرستي افزود: بر اساس تقويم دانشگاهي، دانشجويان متاهل 21 فروردين و دانشجويان مجرد 14 ارديبهشت سال 94 به اين سفر معنوي مشرف مي شوند.

2077/6121/6054