۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱
کد خبر: 81537747
T T
۰ نفر
ساده زیستی مسوولان در نظام اسلامی تحمل مشكلات برای فرودستان جامعه را راحت تر می كند

تهران- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ساده زیستی مسؤولان در نظام اسلامی تاكید كرد و افزود: هر چه زندگی مسوولان ما ساده تر باشد قطعاً اثر گذاری بیشتری بر زندگی توده مردم خواهد داشت و تحمل مشكلات زندگی برای افراد فرودست جامعه و كسانی با مشكلات اقتصادی دست به گریبان هستند راحت تر خواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری یكی از مشكلات زندگی های امروزی را اختلاط غیر ضروری زن و مرد در مشاغل عنوان كرد.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز سخنران پیش از دستور دومین روز اجلاس خبرگان با بیان این مطلب با ارائه یك راهكار برای كاهش آمار طلاق گفت: اگر بتوان میزان اختلاط زن و مرد را در محیط های كاری به حداقل ممكن رساند، می توان شاهد كاهش اختلافات خانوادگی و به طبع كاهش آمار طلاق بود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله مشكلات خانوادگی كه بعضاً شاهد آن هستیم گفت: برای فائق آمدن بر مشكلات اجتماعی و خانوادگی و جلوگیری از رشد آمار طلاق باید علت ها را ریشه یابی كرد.

وی همچنین نكاتی پیرامون حوزه انتخابیه و مشكلات استان آذربایجان غربی به عنوان یك استان مرزی، بیان كرد.

**گردش مالی غذای حلال 650 میلیارد دلار است

حجت الاسلام و المسلمین حسن عالمی عضو مجلس خبرگان در نطق پیش از دستور دومین روز اجلاس به موضوع استانداردهای تأمین غذای حلال جهانی اشاره كرد و گفت: استاندارد غذای حلال جهانی، استانداردی است كه به امضاء 57 كشور اسلامی رسیده است.

نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد كشاورزی تاكید كرد: در حال حاضر گردش مالی غذای حلال، 650 میلیارد دلار است كه می توان سود و منفعت خوبی برای كشورهای اسلامی تولید كننده غذای حلال داشته باشد.

وی افزود: حضور جدی پیروان اهل بیت در مجمع جهانی تأمین غذای حلال یكی از ضرورت هایی است كه مورد غفلت قرار گرفته بود، هر چند در سالهای اخیر توانسته ایم تا حدودی با ورود به این عرصه، استاندارد غذای حلال مبتنی مشتركات مذاهب اسلامی كه فقه شیعه كاملاً محفوظ شده را به عنوان یك استاندارد تولید غذای حلال نهادینه كنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری از حضور نماینده جمهوری اسلامی در جلسات مجامع تولید غذای حلال در كشورهای دیگر از جمله كشور تركیه خبر داد و گفت: ما نظرات مطرح شده در این مجامع را به محضر مراجع معظم تقلید بردیم تا مورد تأیید آقایان مراجع نیز قرار گیرد و اگر احیاناً با منابع فقه شیعه منافات داشته باشد، آن را اصلاح نماییم.

وی در پایان مساعدت هر چه بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را برای تولید، نظارت و عرضه غذای حلال در كشور خواستار شد.

** قدردانی نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن

حجت الاسلام و المسلمین حیدری آل كثیری در نطق پیش از دستور خود از حضور مردم كشورمان به ویژه مردم غیور استان خوزستان كه با وجود آلودگی هوا و هجوم ریزگردها در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا كردند تشكر و قدردانی كرد.

نماینده استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به نقش تاریخی و اثر گذار علما و مرجعیت در مبارزه با استعمار و استكبار، فتوای جهاد مرحوم سید محمد كاظم یزدی (صاحب عروة الوثقی) و قیام عشایر خوزستان علیه نیروهای انگلیسی و لبیك گویی عشایر عرب خوزستان از مرجعیت وقت را مورد تشریح قرار داد.

وی با تبیین این موضوع گفت: لذا لازم است با ارج نهادن به آن قیام مردمی هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت را در بین مردم نهادینه كرد؛ البته از این رو در ماه گذشته كنگره ای با حضور نمایندگانی از كشورهای محور مقاومت در خوزستان برگزار شد.

سیام**7261 /1449
۰ نفر