۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81537735
T T
۰ نفر
مايحتاج ضروري مردم استان مركزي براي ايام  نوروز ذخيره سازي شده است

اراك- ايرنا- سرپرست استانداري استان مركزي گفت: اقلام مورد نياز مردم اين استان براي نوروز ذخيره سازي شده است و نگراني و مشكلي وجود ندارد.

شكرالله حسن بيگي روز چهارشنبه در نشست كميسيون هماهنگي تعزيرات حكومتي در اراك افزود: استان مركزي يكي استان هاي پيشرو در زمينه ذخيره سازي مايحتاج ضروري مردم براي تعطيلات نوروز است و توانسته در بيشتر اين اقلام تا صد در صد نياز را ذخيره سازي كند.

وي ادامه داد: فعاليت ستاد كنترل و تنظيم بازار استان به صورت رسمي از 25 اسفند ماه امسال تا 14 فروردين ماه سال آينده است و با نظارت فعال راه هر گونه سوء استفاده احتمالي در اين ايام سد مي شود.

سرپرست استانداري استان مركزي بيان كرد: كميته راهبردي ميوه و تره بار استان بايد زمان توزيع ميوه را مشخص كنند و مراقب باشد تا اين اقلام پرمصرف با قيمت مصوب به دست مردم در تمامي شهرستان ها و روستاها برسد.

مدير كل تعزيرات حكومتي استان مركزي در اين نشست گفت: طرح كشيك نوروزي تعزيرات حكومتي همزمان با سراسر كشور از پانزدهم اسفند ماه سال جاري آغاز شده و تا پانزدهم فروردين ماه ادامه دارد.

سليمان رزاقي افزود: در ايان تعطيلات نوروزي شعب ثابت و سيار اين اداره كل به شكايات مردم در استان رسيدگي مي كنند.

وي اضافه كرد: زمان رسيدگي به شكايات مردم در زمينه كالا امسال به هفت روز، در حوزه بهداشت به هشت روز و در زمينه قاچاق كالا به 18 روز رسيد و ميانگين رسيدگي شكايت ها هشت روز بود.

وي ادامه داد: 10 هزار و 607 پرونده امسال به تعزيرات حكومتي استان مركزي وارد شده كه از اين ميزان 10 هزار و 598 پرونده مورد رسيدگي قرار گرفته و با توجه به پرونده هاي موجود از سال گذشته ، جمع پرونده هاي باقي مانده 27 فقره است.

مدير كل تعزيرات حكومتي استان مركزي ميزان محكومت ها در سال جاري را براي خاطيان 231 ميليارد و 557 ميليون و 907 هزار و 521 ريال عنوان كرد.

وي گفت: 53 ميليارد و 123 ميليون و 249 هزار و 965 ريال از اين جريمه ها وصول شده و بقيه در مراحل صدور راي از سوي شعب تجديد نظر حكم بوده است.

رزاقي ادامه داد: در سال جاري همچنين 9 هزار و 847 فقره پرونده به اجراي احكام استان مركزي وارد شده كه از اين ميزان 9 هزار و 913 فقره رسيدگي و مختومه شده و از 243 فقره پرونده مانده پارسال نيز 147 فقره باقيست.

قايم مقام جهاد كشاورزي استان مركزي نيز در اين نشست گفت: از 150 هزار تن مرغ ذخيره شده در كشور 11 هزار تن آن سهم اين استان بود كه توزيع آن با هدف كنترل قيمت مرغ با قيمت 55 هزار ريال براي عمده فروشي و 58 هزار ريال براي خرده فروشي در استان انجام شد.

ˈبهنام نصراللهي افزود: نشست كميته راهبردي تامين مايحتاج نوروزي استان مركزي تشكيل شد و مقرر شده طبق سال هاي گذشته يكهزار تن پرتقال و 500 تن براي مصرف ايام نوروز ذخيره سازي شود.

وي ادامه داد: 80 درصد پرتقال و 100 درصد سيب مورد استفاده مردم براي نوروز با قيمت مصوب تامين شده است.

مسوول نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي در اين نشست گفت: هر ساله طرح پايش بازار در حوزه كالا و خدمات جرا مي شود كه در سال جاري به علت برگزاري نمايشگاه اين طرح در استان مركزي از نهم اسفند ماه آغاز شده است.

محمد جواد قربانيان افزود: نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در استان مركزي به منظور كنترل و تنظيم بازار در مركز استان و شهرستان هاي تابعه در حال برگزاري است.

وي ادامه داد: هيچ گزارشي از احتكار در سطح استان از انبارها و سردخانه ها نشده است.

استان مركزي با مساحت 29 هزار كيلومتر مربع و با يك ميليون و 414هزار نفر جمعيت در 13 شهرستان، در شمال غربي ايرام واقع شده است.ك/2

1955/

سرخط اخبار استان‌ها