۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81537400
T T
۰ نفر

بارندگی و سرما مدارس زاهدان را تعطیل كرد

۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 81537400

زاهدان- ایرنا- مدیر كل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت: مدارس تمام مقاطع تحصیلی نوبت عصر چهارشنبه در زاهدان به دلیل بارندگی، افت دما و بارش برف تعطیل شد.

رضا اربابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ستاد بحران به دلیل بارندگی شدید و بارش برف و به دنبال آن افت شدید دما در زاهدان و امكان بروز مشكلات برای دانش آموزان تصمیم به تعطیلی مدارس ابتدایی این شهرستان گرفت.

وی اظهار داشت: بارندگی امروز بسیاری از شهرستان های سیستان و بلوچستان را فرا گرفته است و تا روز جمعه 22 اسفند ادامه دارد.

وی از مردم استان خواست از اسكان و تردد در حاشیه روخانه های فصلی خودداری كنند.

كارشناس پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با فعالیت سامانه بارش زا قوی در استان، بارش باران خواهیم داشت و همچنین در نواحی جنوبی استان رگبار باران، تگرگ و گاهی رعد و برق و تند باد شدید رخ می دهد.

علی ملاشاهی ادامه داد: در این مدت بارش برف شهرستان های زاهدان و خاش به ویژه ارتفاعات این شهرستانها را فرا می گیرد و شدت بارش ها در نواحی مركزی، جنوبی ، سواحل و بر روی دریا مشاهده می شود.

وی تصریح كرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیرها و طغیان روخانه های فصلی پیش بینی می شود و دریای عمان نیز تا روز جمعه با توجه به وزش باد نسبتا شدید مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینكه اینكه موج بارندگی در سیستان و بلوچستان روز جمعه 22 اسفند ازاستان خارج خواهد شد گفت: تدام كاهش دما و سرما تا دو روز آینده در استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان كرد: همچنین در مسیر زاهدان به خاش از بعدازظهر چهارشنبه بارش برف رخ می دهد و در منطقه سیستان نیز وزش باد نسبتا شدید و سرد پیش بینی می شود.

7316 / 6081
۰ نفر