۱۹ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 81536219
T T
۰ نفر
فضاي مناسب براي استفاده از توانمندي هاي ايثارگران در جامعه فراهم شود

سنندج - ايرنا - مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان گفت: جامعه ايثارگري ما از توانايي ها و استعدادهاي خوبي براي اداره جامعه برخوردار است و بايد فضاي مناسب براي استفاده از اين توانمندي ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد سليماني روز سه شنبه در جلسه هماهنگي رابطين امور ايثارگران دستگاه هاي اجرايي استان در سنندج افزود: جامعه ايثارگري ما در زمينه هاي مختلف علمي، فرهنگي و غيره سرآمد است و به عنوان يك قدرت اثر گذار مي توانند در توسعه جامعه نقش آفرين باشند.

وي با تاكيد بر اينكه بايد از فرزندان شهدا و ايثارگران در توسعه همه جانبه كشور استفاده شود گفت: در راستاي عمل به وصيت و سفارش امام خميني(ره) مبني بر اينكه 'فرزندان شهدا بايد براي سكانداري جامعه تربيت شوند' تلاش كرده و فضا در اختيار آنان براي تلاش و خدمت بيشتر گذاشته شود.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان همچنين بر تلاش براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و افزود: روحيه شهادت طلبي ملت ايران، دشمنان نظام را به زانو در آورده است لذا بايد در راستاي حفظ و گسترش اين فرهنگ بيشتر بكوشيم.

وي در ادامه اظهار كرد: هم اكنون 78 درصد از قوانين جامع ايثارگران در استان اجرايي شده و برخي ديگر از قوانين نيز در راستاي اجرايي شدن نيازمند تامين اعتبار است.

مشاور امور ايثارگران استاندار كردستان نيز در اين جلسه گفت: نرم افزار بانك جامع اطلاعاتي ايثارگري استان تدوين شده و تاكنون61 دستگاه اجرايي استان اطلاعات لازم را در اختيار ما قرار داده اند.

حميد رضا عليشاهي افزود: اين بانك اطلاعاتي در زمينه آشنايي با توانمندي هاي ايثارگران بسيار موثر بوده و همچنين مشكلاتي كه در زمينه شغلي اين قشر وجود دارد با استفاده از اين بانك اطلاعاتي جمع آوري مي شود.

وي اظهار كرد: مشاوران ايثارگران در تمامي دستگاه هاي اجرايي پيگير مسائل و مشكلات مربوط به اين قشر هستند و اين مهم نشان دهنده توجه دولت به جامعه ايثارگري است.

استان كردستان پنج هزار و 400 شهيد والامقام تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.ك/2

7348/1904