۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81533767
T T
۰ نفر

شهركرد- ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران چهارمحال و بختياري گفت: نخستين يادواره شهداي روحاني شهرستان بِن در آستانه'روز شهيد'(21اسفند) در حسينيه شهداي شهر وردنجان برگزار مي شود.

شهر وردنجان از توابع شهرستان بِن در 18 كيلومتري مركز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

به گزارش ايرنا،قدرت الله رييسي در آستانه سالروز تاسيس بنياد شهيد و امورايثارگران در سال 58 به فرمان امام خميني(ره) كه به نام روز شهيد نامگذاري شده است، افزود: ترويج فرهنگ ايثار و شهادت يكي از مهمترين برنامه‌هاي فرهنگي است كه امروزه با توجه به دغدغه‎هاي فرهنگي مقام معظم رهبري بايد بيش از هر زمان ديگري مورد توجه و تاكيد قرار بگيرد.

وي گفت: شهرستان بِن 18 شهيد روحاني تقديم نظام جمهوري اسلامي ايران كرده است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، ازغرس دو هزار و 400 اصله نهال به نام شهداي استان در روز شهيد خبر داد و گفت: آيين درختكاري پس از همايش پياده روي خانواده هاي ايثارگران، روز جمعه در گلزار شهداي شهركرد برگزار مي شود.

رييسي افزود: در اين طرح خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران در منازل خود يك نهال به نام يك شهيد غرس خواهند كرد.

وي همچنين از رونمايي كتاب 'سرخ لاله هاي زردكوه 2' در روز ياد شده خبر داد و گفت: برگزاري يادواره شهدا در روستاهاي دزك، هرچگان و گوجان از ديگر برنامه هاي اين روز در استان است.

رييسي اظهار كرد: رونماي از تابلوهاي شهداي روستاهاي دزك و شهر سودجان، دستنا، قلعه ممكا، گوجان و گردهمايي ايثارگران با هماهنگي تيپ 44قمر بني هاشم از ديگر برنامه هاي اين روز است.

وي از برگزاري همايش پياده روي عمومي در شهرستانها و همچنين برگزاري مسابقه انشانويسي با موضوع

'نامه به شهدا' در استان در اين روز خبر داد.

به گزارش ايرنا، استان چهارمحال و بختياري دو هزار و 400 شهيد تقديم نظام اسلامي كرده است.

7360/6027