۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81533197
T T
۰ نفر
خودروسازی ایران جایگاه قابل قبولی ندارد

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از جایگاه خودروسازی ایران گفت: با وجود اینكه ایران در حوزه خودروسازی عمر طولانی دارد اما دارای جایگاه قابل قبولی نیست كه این مساله به امور مدیریتی باز می گردد.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد روز یكشنبه در دهمین همایش مدیران و روسای پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: این بنگاه اقتصادی تا زمانیكه مدیریت دولتی داشته و از حمایت تعرفه بهره مند می شود، نمی تواند در جایگاهی كه شایسته است قرار گیرد زیرا نیازمند اراده ای جدی هستیم تا راه برای تحول و تجهیز خودروسازی كشور فراهم شود تا دغدغه پلیس راهور نقص فنی و عدم تجهیز خوروها نباشد.

وی پلیس راهور را شاخصی تعیین كننده برای ارزیابی خودروهای تولید داخل دانست و گفت: محیط زیست و آلودگی هوا نیز از دیگر دغدغه هاست، زیرا در این حوزه خودروسازی كشور با استاندارهای جهانی فاصله معنا داری دارد.

ابوترابی فرد با بیان اینكه برای روزآمد كردن قوانین ترافیكی با نگاه كارشناسی پلیس راهور آمادگی داریم، افزود: در حوزه امداد ونجات، مجلس و دولت نگاه ویژه ای داشته و قدم های ویژه ای برداشته اند، از سوی دیگر در سال های اخیر این حوزه ارتقا یافته و منابع سنگینی در بودجه به صورت سالانه برای راه های مواصلاتی و همچنین گسترش راه های ریلی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینكه باید از راه های ریلی موجود در بالاترین سطح استفاده كنیم، گفت: ظرفیت راه های ریلی موجود ظرفیت معناداری است و از سوی دیگر نقش مهمی در كاهش تصادفات ایفا می كند، بر این اساس توسعه راه های ریلی از اهداف و سیاست های دولت و مجلس شورای اسلامی است.



** رعایت كرامت انسانی با متخلفان رانندگی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی به رعایت كرامت از سوی پلیس راهور در برخورد با متخلفان اشاره كرد و افزود: جریمه باید با رعایت كرامت فرد متخلف صادر شود، حتی اگر رفتاری خارج از ضابطه و اخلاق از سوی افراد بروز پیدا كند.

ابوترابی فرد با بیان اینكه مردم معدل ماموران ناجا را بالا می دانند، گفت: مردم احساس می كنند، پلیس راهور اراده جدی برای خلق انضباط اجتماعی دارد تا تخلفات را در حوزه راهنمایی و رانندگی به حداقل ممكن كاهش دهد و همچنین با روش های منطقی و قانونی با تخلف برخورد قانونی كرده تا بهترین خدمات را ارائه دهد.

وی با بیان اینكه حضور پلیس در پنج سال اخیر قابل مقایسه با سال های گذشته نیست، افزود: نقش پلیس در رعایت كرامت انسانی، نقش معلم و تعیین كننده است، رفتاری همراه با كرامت پلیس با افراد بویژه افراد متخلف، بسیار آموزنده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاكید بر مدارا از سوی پلیس با افرادی كه قوانین را رعایت نمی كنند، گفت: شاخص مرتبه عقل، میزان مدارا كردن با انسان ها است.

ابوترابی فرد به عامل انسانی در تصادفات اشاره كرد و گفت: 75 درصد تصادفات به عامل انسانی باز می گردد، براین اساس اگر فرهنگ رانندگی ارتقا یابد و تخلفات انسانی را به حداقل كاهش دهیم، می توانیم میزان قابل قبولی از تصادفات را كاهش دهیم.

وی از مردم خواست تا با رعایت سرعت و سبقت مجاز به پلیس كمك كرده تا با اصلاح رفتار در رانندگی خود، شاهد كاهش سوانح و حوادث باشیم.

ابوترابی فرد با بیان اینكه باید به نیروی انتظامی نگاه و جایگاه ویژه ای قائل شد، گفت: دولت و ملت باید با توجه به این جایگاه، راه را برای انجام وظایف نیروی انتظامی همواره كرده و از تمام ظرفیت های كشور برای ارائه خدمات استفاده شود.

اجتمام(3) ** 9105 ** ل.الف.ی ** 1071