۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81532972
T T
۰ نفر

يك كارشناس : لجستيك رسانه اي را هدر ندهيم

۱۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷
کد خبر: 81532972
يك كارشناس : لجستيك رسانه اي را هدر ندهيم

تهران- ايرنا- رئيس اداره ارتباط با رسانه هاي بنياد شهيد و امور ايثار گران با تاكيد بر اهميت لجستيك رسانه اي گفت: با تمرين و ممارست مي توان از هدر رفتن اين سرمايه جلوگيري كرد.

محمدرضا اوژن روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود : لغت لجستيك ريشه اي يوناني دارد و معادل آن در فارسي آماد و يا آمادگاري بوده ،گاهي پشتيباني و تداركات هم ناميده مي شود و به تعبيري لجستيك به همه اعمال و فعاليت ها منسجم و هماهنگ گفته مي شود كه جهت محاسبه و برآورد نيازها و احتياجات اوليه و تهيه آنها به منظور فراهم آوردن بستري مناسب براي رسيدن به يك هدف صورت مي گيرد.

وي اظهار داشت: هر تيري كه از اسلحه يك سرباز شليك مي شود، توسط 25 نفر لجستيك مي شود و اين به معناي آن است كه 25 نفر در توليد، حمل و نقل و نگهداري يك فشنگ و مهمات همت مي گمارند پس هر سرباز موظف است تا براي شليك كردن هر گلوله تمام سعي و تلاش خود را بكار گيرد تا هر گلوله به هدف مورد نظر اصابت كند.

اوژن ادامه داد: سرباز در اين راه و در جبهه نبرد اضافه بر سلاحي كه در دست دارد از هوش و استعدادهاي ذاتي، تجربيات، تكنيك ها و تاكتيك هاي نظامي كه فرا گرفته و اعضاء بدن خود بخصوص چشم و انگشت سبابه (جهت شليك) در يك موقعيت ايده آل و در يك لحظه بهره مي برد.

به گفته وي، در فوتبال مدرن دنيا نيز براي به ثمر نشستن يك حمله و رسيدن به يك گل 25 نفر و يا حتي بيشتر (مدير باشگاه، سرپرست، سرمربي، مربي، تداركات، پزشك تيم، تماشاگران و حتي در مسابقات برون مرزي مسئولان رواديد، فرودگاه ها، سفارتخانه ها و....) دست به دست هم مي دهند.

اوژن ادامه داد: اين عوامل از يك بازيكن، با وظايفي كه بر عهده آنها محول شده، حمايت و پشتيباني بعمل مي آورند و يك بازيكن تمام كننده ماموريت دارد كه در يك لحظه مناسب با بهره گيري از هوش، تجربيات، تكنيك ها و تاكتيك هاي رايج فوتبال كه آموزش ديده و اعضاي بدن خود بخصوص سر و پا (جهت ضربه به توپ) تمام اين زحمات و حمايت ها را در زمين فوتبال و با توپ براي زدن گل و رسيدن به پيروزي به بار نشاند.

رئيس اداره ارتباط با رسانه هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: در هر زمينه اي كه يك نقطه طلايي و نقطه اوج وجود دارد، لجستيك ضروري است و بدون يك پشتيباني مطلوب، هيچ تيري به هدف نمي خورد. متقابلا اگر يك شليك با سهل انگاري به هدر رود، اسراف صورت گرفته است و نتيجه مطلوب حاصل نمي شود.

وي تصريح كرد: در حوزه رسانه نيز يك مصاحبه شونده و يا سخنران حق ندارد «لجستيك رسانه اي» را هدر دهد، او يك سرباز است و يا يك خط حمله (فوروارد) فوتبال كه بايد زحمات و پشتيباني گروهي را به ثمر بنشاند و نبايد با دور شدن از موضوع و يا پرداختن به حاشيه ها وقت و موقعيت خود و ديگران را تلف كند.

به گفته اوژن، همانطور كه در صحنه نبرد، اتلاف وقت و بزنگاه شليك نكردن مساوي با تغيير موضع و جايگاه دشمن است و در فوتبال هم، مغتنم نشمردن و قدر ندانستن موقعيت ها برابر با از دست رفتن توپ و ميدان و سپردن موقعيت به حريف است، در اين حوزه نيز بجاي جبهه نبرد و زمين فوتبال، سالن اجلاس و يا محل نشست خبري و به جاي اسلحه و توپ بازي، ميكروفن ابزاري براي شليك است.



** فعال ترين عضو زبان سخنران است

اوژن گفت: در اين كارزار فعال ترين عضو زبان سخنران است ضمن اينكه فرق عمده بين اين حوزه با موارد مطرح شده در اين است كه در صورت بي اطلاعي و ناآگاهي از موضوع مورد بحث، ضعف در شناخت مخاطب و نداشتن تسلط و مهارت در سخنوري مخاطبان كه دشمن يك سخنران و حريف وي محسوب نمي شوند بلكه في نفسه شايد طرفدار او نيز باشند از دست رفته و يك فرصت مطلوب به يك تهديد تبديل مي شود.

وي با اشاره به اين كه لجستيك رسانه اي را سه گروه عمده پشتيباني مي كنند، ادامه داد، اين سه گروه شامل مديران ، كاركنان و كارمندان روابط عمومي ها ، مديران، كاركنان و خبرنگاران رسانه هاي ارتباط جمعي و واحدهاي پشتيباني و تداركات سازمان ها مي شود.

به گفته اين كارشناس ، اين گروه ها با بكارگيري همه ظرفيت هاي خود موقعيتي را فراهم مي آورند تا يك اطلاع رساني شايسته و آگاهي اثرگذار با موضوعات مختلف و در سطوح گوناگون براي جامعه مخاطب صورت پذيرد هر چند استفاده نامناسب از اين سرمايه ها به نوعي اسراف نيز مي باشد.

اوژن افزود:‌ با افزايش آگاهي و اطلاعات از حوزه تخصصي، افزايش اطلاعات عمومي، مخاطب شناسي، آموزش سخنوري به وسيله مطالعه، تمرين و ممارست مي توان از هدر رفتن سرمايه ها و لجستيك رسانه اي جلوگيري كرد.

اجتمام**1880**1436