۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 81532305
T T
۰ نفر
فرماندار چرداول: دانشجويان و طلاب نماد فرهنگ سازي هستند

ايلام - ايرنا - فرماندار شهرستان چرداول گفت: دانشجويان و طلاب به عنوان قشر فرهيخته جامعه نماد فرهنگ سازي در ميان مردم به شمار مي روند.

پرويز كولاني روز شنبه در همايش علمي دانشجويان و طلاب علوم ديني با موضوع سبك زندگي اسلامي در شهر سرابله مركز چرداول افزود: دانشجويان و طلاب به عنوان الگوي فرهنگ سازي نقش مهمي در تبيين و گسترش ارزش هاي مورد پذيرش مردم دارند و مي توانند بهترين مبلغ براي ترويج زندگي اسلامي در جامعه باشند.

وي سبك زندگي خوب در ايران را نيازمند وجود چهار مولفه انسانيت، اسلاميت، ايرانيت و جنسيت دانست و ادمه داد: اكنون كه عصر غلبه فناوري است بايد نسبت فناوري و فرهنگ و فناوري و انسان مورد تحليل و بررسي قرار گيرد.

كولاني اظهار كرد: مفهوم سبك زندگي از جمله مفاهيم علوم اجتماعي و علم جامعه شناسي و مردم شناسي است كه در دهه گذشته بسيار مورد توجه عالمان علوم اجتماعي و مديران فرهنگي قرار گرفته و به همين سبب است كه رهبر معظم انقلاب در بحث سبك زندگي اسلامي به مصاديق و پرسش هاي دقيق و جزيي و عيني و ريز شده روي آورده اند.

فرماندار چرداول افزود: دانشجويان و طلاب به عنوان نماد و الگوي فرهنگ سازي نقش مهمي در جامعه دارند و به همين دليل بايد سخنان رهبري را در مورد سبك زندگي اسلامي در جامعه رواج دهند.

طلاب و دانشجويان حاضر در اين همايش يك روزه در زمينه سبك زندگي اسلامي به ارائه ديدگاه و راهكارهاي مورد نظر خود پرداختند.

شهرستان 68 هزار نفري چرداول در شمال استان ايلام قرار دارد.

7176/6033