۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81532205
T T
۰ نفر

طرح ملي يادگار سبز در دانشگاه حكيم سبزواري اجرا شد

۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۷
کد خبر: 81532205
طرح ملي يادگار سبز در دانشگاه حكيم سبزواري اجرا شد

سبزوار - ايرنا - با كاشت هزار اصله نهال 'طرح ملي يادگار سبز' روز شنبه با حضور جمعي از مسوولان در محوطه دانشگاه حكيم سبزواري سبزوار اجرا شد.

رييس دانشگاه حكيم سبزواري نيز در اين خصوص گفت: اين طرح از سوي دانشگاه حكيم سبزواري به وزارت علوم پيشنهاد شد و مسوولان وزارتخانه نيز با اجراي آن در همه دانشگاههاي كشور موافقت نموده و بخشنامه اي نيز در اين خصوص صادر شده است.

دكتر جواد حدادنيا افزود: بر اين اساس در چارچوب 'طرح ملي يادگار سبز' هر ساله دانشجويان و اساتيد دانشگاهي هزار اصله نهال در سطح هر يك از دانشگاههاي كشور غرس مي كنند.

وي گفت: همچنين براي هر اصله نهال، يك تابلو به نام غرس كننده آن نيز نصب مي شود.

معاون امور آموزشي و فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي نيز در اين مراسم گفت: طرح يادگار سبز ابتكاري خوب و ماندگار از سوي دانشگاه حكيم سبزواري است كه به وزارت علوم ارسال شد و براي اجرا مورد تاييد قرار گرفت.

علي الهيار افزود: يادگار سبز طرحي جامع و خوب در اهتمام نسبت به فرهنگ سازي در حوزه محيط زيست، توسعه فضاي سبز و احترام به طبيعت است.

فرماندار ويژه سبزوار هم اجراي اين طرح را بسيار مناسب توصيف و بيان كرد: همگان بايد در ترويج فرهنگ درختكاري همت نموده تا زمينه احيا و شكوفايي فضاي سبز و محيط زيست بيش از پيش فراهم شود.

احمد برادران افزود: امروز منابع طبيعي در شرايط بحراني است لذا بايد نسبت به موضوع هواي پاك و سالم بايد توجه بيشتري صورت گيرد.

طي اين مراسم افزون بر هزار اصله نهال توسط جمعي از مسوولان، اساتيد و دانشجويان در محوطه دانشگاه حكيم سبزواري غرس شد.

هشت هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي در 10 دانشكده دانشگاه حكيم سبزواري سبزوار در حال حصيل هستند.

سبزوار در 237 كيلومتري غرب مشهد واقع است.

7499/1858