۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۳۰
کد خبر: 81531304
T T
۰ نفر

با خروج از ريل؛

يك قطار حامل نفت در آمريكا آتش گرفت

۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۲۳:۳۰
کد خبر: 81531304
يك قطار حامل نفت در آمريكا آتش گرفت

نيويورك-ايرنا - در اثر خروج يك قطار حامل نفت از ريل در ايالت ايلينوي آمريكا تعدادي از واگن هاي اين قطار دچار آتش سوزي شد و دامنه آتش به مناطق مسكوني اطراف نيز سرايت كرد.

اداره آتش نشاني شهر گالنا در ايالت ايلينوي آمريكا روز جمعه اعلام كرد كه يك قطار 105 واگني باري كه 21 واگن آن به حمل نفت اختصاص داشت در اثر خروج از ريل دچار آتش سوزي گسترده شد.

هنوز از ابعاد آتش سوزي و تعدا واگن ها طعمه حريق در اين حادثه اطلاع دقيقي در دست نيست، اما به گفته مسوولان آتش نشاني اين منطقه، ماموران هنوز قادر به مهار كردن شعله هاي آتش نشده اند.

اين مسوولان اضافه كردند، دامنه آتش سوزي به منازل اطراف خط آهن در منطقه گالنا نيز سرايت كرده و تا كنون شماري از ساكنان اين منطقه به دليل مسموميت ناشي از دود به بيمارستان ها منتقل شده اند.

مقامات محلي خانه هاي اطراف محل حادثه را تا شعاع تقريبي 2 كيلومتري تخليه كرده و از ساكنين خواسته اند تا اطلاع ثانوي به منازل خود باز نگردند.

آمارهاي رسمي نشان مي دهد كه حجم انتقال نفت خام در ايالت هاي مختلف آمريكا از 9 هزار و پانصد واگن در سال 2008 به 500 هزار واگن در سال 2014 افزايش يافته است.

اروپام-4-541**1613