۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8152805
T T
۰ نفر
نخست وزیر لیبی:ایران ولیبی صندوقی برای سرمایه گذاری درآفریقاوآمریکای لاتین تشکیل می دهند .....................................................................
تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی 30/03/86 داخلی.خارجی.سیاسی.ایران.لیبی.
"البغدادی علی المحمودی " نخست وزیر لیبی عصر چهارشنبه گفت: اتحاد جماهیری لیبی و جمهوری اسلامی ایران صندوقی برای سرمایه گذاری در آفریقا و آمریکای لاتین تشکیل می دهند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نخست وزیر لیبی پیش از مراسم بدرقه رسمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جریان مذاکره با مقامات ایرانی علاوه بر روابط دوجانبه همکاری در زمینه سرمایه گذاری در آفریقا و آمریکای لاتین نیز در دستور کار مذاکرات قرار داشت.
المحمودی با تشکر از میهمان نوازی طرف ایرانی گفت: بی تردید ما امروز روز پرکاری را داشتیم. مجموعه ای از مسائل را که برای دو کشور حائز اهمیت است و همچنین همکاری های گذشته را بررسی کردیم.
وی افزود:در گفت وگو بامقامات ایرانی توافق کردیم تازمینه سرمایه گذاری اقتصادی، تجاری و مالی و کلیه مسائل مورد نظر فعال شود و موانع بر سر راه همکاری ها برطرف گردد.
نخست وزیر لیبی با ابراز امیدواری برای تحقق سریع تر مسائل مورد بحث در تهران افزود: در جریان مذاکره با مقامات ایرانی همچنین در خصوص مسائل سومالی، دارفور، عراق، لبنان و فلسطین بحث و گفت وگو شد.
سیام.1436-م.الف/ 1324 شماره 203 ساعت 52:17 تمام انتهای پیام I30.35-52-17
۰ نفر