۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۸:۰۳
کد خبر: 81527769
T T
۰ نفر
درآمدهاي پايدار شهرداري شيراز 55 درصد افزايش يافت است

شيراز- ايرنا- معاون اداري و مالي شهرداري شيراز، درآمدهاي پايدار اين نهاد را در 11 ماه سال گذشته يك هزار و 350 ميليارد ريال بيان كرد و گفت: اين رقم با 55 درصد افزايش امسال به دو هزار و 90 ميليارد ريال رسيده است.

به گزارش دريافتي روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي معاونت اداري و مالي شهرداري شيراز، محمدحسن اسدي افزود: يكي از كدهاي اقتصادي در درآمدهاي پايدار شهري، ماليات بر ارزش افزوده است كه درآمد حاصل از اين محل، از 840 ميليارد ريال در 11 ماه سال گذشته، با 65 درصد افزايش به يك هزار و 380ميليارد ريال در 11 ماه امسال رسيده است.

وي ادامه داد: درآمدهاي حاصل از محل عوارض كسب و پيشه و عوارض نوسازي و عمران شهري هم در 11 ماه امسال به نسبت سال گذشته به ترتيب 40 درصد و 55 درصد افزايش داشته است.

اسدي گفت: در بحث دريافت عوارض، اولويت بر اين است كه مديريت شهري اطلاع رساني هاي لازم را انجام دهد كه اين كار در سال 93 در سطح گسترده اي انجام و براي اين پرداخت كنندگان نيز جايزه خوش حسابي در نظر گرفته شد.

معاون اداري و مالي شهرداري شيراز، پرداخت نكردن عوارض را مشمول پيگيرد قانوني دانست و افزود: در صورتي كه عوارض پرداخت نشود،قانونگذارپيش بيني كرده كه شهرداري مي تواندطبق ماده 12 قانون نوسازي وعمران شهري،پيگيري انتظامي كندودستگاه هاي خدماتي را هم موظف كرده تا در صورت درخواست شهرداري، نسبت به قطع برق يا گاز چنين مشتركاني اقدام كند.

اسدي بيان كرد:بر اساس قانون نوسازي و عمران شهري، اگر پلاكي در پرداخت عوارض تاخير داشته باشد، شهرداري مي تواند از طريق مراجع ذي ربط براي قطع برق و گاز مشترك اقدام كند.

او گفت: شهرداري شيراز به دنبال استفاده از روش هاي درآمد پايدار و جايگزين كردن آن با روش هاي درآمد ناپايدار است.ك/1

6122 /6118