۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81527713
T T
۰ نفر

یادمان های شهدای گمنام استان اردبیل احداث می شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۳، ۱۷:۲۱
کد خبر: 81527713
یادمان های شهدای گمنام استان اردبیل احداث می شود

اردبیل - ایرنا - مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: یادمان شهدای گمنام سراسر استان تا پایان سال 94 احداث می شود.

علی واحد روز سه شنبه در جلسه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان نمین اعتبار لازم و پیش بینی شده برای تكمیل این یادمان ها را 20 میلیارد ریال اعلام كرد.

او از اتمام عملیات احداث یادمان پنج شهید گمنام تاكنون در استان خبر داد و با بیان این كه امسال هفت میلیارد ریال برای این منظور به استان اختصاص یافت افزود: یادمان پنج شهید گمنام دیگر نیز تا پایان سال تكمیل می شود.

او اظهار كرد: یادمان 50 شهید باقی مانده استان در سال 94 احداث و تكمیل می شود.

او همچنین از اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار برای احداث یادمان شهید گمنام شهرستان نمین در شهر های نمین و آبی بیگلو خبر داد و گفت: عملیات اجرایی احداث یادمان این شهدای بزرگوار تا یك هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار نمین هم در این جلسه با اشاره به فداكاری ها و ایثارگری های شهدا ، آرامش و امنیت موجود در كشور را مرهون بركت خون شهدا دانست و گفت: برگزاری یادواره های شهدا و احداث یادمان شهدای گمنام كوچك ترین اقدامی است كه در تجلیل از این شهدای گرانقدر می توان انجام داد.

سید مهدی جوادی خواستار تلاش مسوولان ادارت ، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان برای همكاری در اجرای این یادمان ها شد.

وی با اشاره به دستورالعمل واصله از نهاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواستار برگزاری منظم جلسات و انتخاب اعضای هیات امنای شهدای گمنام شهرها برای تسریع در روند اجرای طرح شد.

شهرستان نمین در 25 كیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

7120/6018/6016