۲۹ خرداد ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 8152503
T T
۰ نفر
منابع لبنانی : نشست گروه های لبنانی در پاریس به موقع برگزار می شود ................................................................
بیروت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/86 خارجی.سیاسی.لبنان.
روزنامه ی لبنانی البلد روز سه شنبه نوشت نشست شخصیتهای سیاسی گروههای مختلف لبنان در پاریس ، به موقع برگزار می شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از بیروت ، این روزنامه به نقل از " ژان باتیست ماتیی " سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نوشت فرانسه به مشورت های خود برای برگزاری نشست طرف های لبنانی ادامه می دهد اما هنوز لیست نهایی افرادی که باید دعوت شوند تنظیم نشده است.
این روزنامه پیش از این نوشته بود نخست وزیر لبنان پنجم تیر ماه به پاریس خواهد رفت.
به نوشته ی البلد، نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه می خواهد سنیوره را از طرحی آگاه سازد که فرانسه قرار است در اختیار مسوولان فراکسیون های نمایندگان مجلس لبنان و شماری از شخصیت های برجسته خارج از مجلس لبنان برای حل بحران لبنان قرار دهد.
این در حالیست که برخی منابع لبنانی روز جمعه گذشته اعلام کرده بودند فرانسه دعوت خود از سران جریان های مهم سیاسی لبنان برای شرکت در نشست پاریس برای گفت وگوهای غیر رسمی به منظور کمک به حل بحران کنونی لبنان را لغو کرده است.
وزارت امور خارجه فرانسه پیش از این از مسوولان احزاب سیاسی لبنان دعوت کرده تا اواخر ماه میلادی جاری در پاریس گرد هم آیند و طی گفت وگوهای غیر رسمی ، برای حل بحران کشورشان بکوشند و به دنبال آن "ژان کلود کوسه ران" فرستاده "برنارد کوشنر" وزیر امور خارجه این کشور به لبنان آمد.
خاورم2082/265 شماره 150 ساعت 18:15 تمام انتهای پیام I29.59-18-15
۰ نفر