۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۲۷
کد خبر: 81524709
T T
۰ نفر
مرزبانان هنگ مرزی زاهدان در نقطه صفر مرزی با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند

زاهدان- ایرنا- فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای هنگ مرزی زاهدان دردرگیری با قاچاقچیان مسلح در نقطه صفر مرزی ضمن هلاكت تعدادی از سوداگران مرگ، 80 كیلوگرم مواد مخدر ومقایر قابل توجهی سلاح و مهمات كشف كردند.

به گزارش روز یكشنبه مركز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرتیپ دوم پاسدار رهام بخش حبیبی افزود: مرزداران هنگ مرزی زاهدان با اطلاع از تحرك تعدادی قاچاقچی مسلح در نقطه صفر مرزی اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آنان به داخل كشور و یا دستگیری سوداگران مرگ را آغاز كردند.

وی اظهار داشت: مرزبانان با مشاهده قاچاقچیان قصد متوقف كردن آنان را داشتند كه با تیراندازی متجاوزان مرزی، درگیری طرفین آغاز شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان بیان كرد: در این درگیری ماموران هنگ مرزی زاهدان تعدادی از قاچاقچیان مسلح با هویت معلوم را به هلاكت رسانده و تعدادی دیگر را نیز زخمی كردند.

وی ادامه داد: سوادگران مرگ كه عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از و كوهستانی بودن منطقه ضمن رها كردن محموله مواد مخدر به آن سوی مرز متواری شدند.

سردار حبیبی تصریح كرد: مرزداران در پاكسازی محل درگیری مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات، اقلام مخابراتی، اوراق شناسایی و 80 كیلوگرم مواد مخدر را كشف و ضبط كردند.

مركز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان در این گزارش به تعداد كشته ها و زخمی های قاچاقچیان اشاره ای نكرده است.

فرمانده مرزبانی استان با تقدیر از مرزداران هنگ مرزی زاهدان كه مانع ورود قاچاقچیان مسلح به داخل كشور شدند گفت: ورود به حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران هزینه سنگینی را برای متجاوزان به دنبال خواهد داشت و در این زمینه مرزداران با اقتدار كامل با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز برخورد می كنند.

با وجودی كه در خبر ارسال شده از سوی مركز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان اشاره ای به تعداد دستگیر شدگان این عملیات نشده اما به احتمال زیاد در این درگیری تعدادی از قاچاقچیان دستگیر شده اند زیرا فرمانده مرزبانی در این خبر اعلام كرده است: تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان این پرونده در دست اقدام است.

7316 / 6081 / 1539
۰ نفر