۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶
کد خبر: 81524468
T T
۰ نفر
سازمان سینمایی تمام قد كنار جشنواره فیلم شهر است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی در دیدار با مدیران جشنواره فیلم شهر گفت: ما به صورت تمام قد در كنار جشنواره هستیم و از هیچ گونه حمایت و كمك معنوی و فرهنگی دریغ نمی‌كنیم.

به گزارش روز یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر؛ حجت‌الله ایوبی در این نشست ضمن استقبال از برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و تاكید بر اهمیت این جشنواره بویژه در حوزه گسترش فرهنگ شهری و اهتمام به موضوعات و مفاهیم شهری گفت: تردیدی نیست كه شهرداری ها نقش بی بدیلی در گسترش و ارتقای فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر شهری داشته و در اغلب كشورها شهرداری ها متولی و بانی حركت های فرهنگی و هنری هستند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به عملكرد خوب شهرداری تهران در حوزه فعالیت های سینمایی خاطر نشان ساخت: جشنواره بین المللی فیلم شهر حركتی قوام یافته و ارزشمند است و با برنامه های شورای برگزاری شكی نداریم به بالندگی سینما و نشاط و پویایی این بخش كمك خواهد خواهد كرد.

ایوبی افزود: می توان جشنواره فیلم شهر را با توجه به پتانسیل فیلم های تولیدی سینما به صورت سالیانه برگزار كرد.

در ابتدای این نشست نیز سیاوش حقیقی دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر ضمن تشریح بخش‌های مختلف جشنواره گفت: این دوره جشنواره فیلم شهر در موضوعات اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگ نامطلوب و آسیب های آن، ‌تحكیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بخش‌هایی چون مسابقه سینمای ایران شامل فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های بلند داستانی ویدیویی، ‌مستند نیمه بلند و بلند، ‌فیلم كوتاه، طرح اولیه فیلمنامه سینمایی، مسابقه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینما، سینمای بین‌الملل به شكل رقابتی و در بخش آثار مستند بلند و قدس و غزه به شكل جنبی و غیر رقابتی برای این دوره در نظر گرفته شده است.

حقیقی افزود: در بخش فیلم‌های سینمایی فیلم‌هایی كه به نمایش در نیامده‌اند به صورت جداگانه بررسی می‌شوند و فیلم‌هایی كه اكران شده وبه نمایش در آمده‌اند به صورت جداگانه‌ای بررسی می‌شوند و در ‌‌نهایت از بین هر دو گروه هیات انتخاب حدوداً 30 فیلم را انتخاب می‌كند.

حقیقی با اشاره به اینكه پنجمین جشنواره فیلم شهر به دنبال تعامل با تمامی نهاد‌ها و سازمان های فرهنگی و هنری و سینماگران است گفت: سعی كردیم فضای خوبی را برای حضور و همكاری طیف های مختلف سینمایی فراهم نماییم و قطعا، حمایت ها و كمك های سازمان سینمایی و مراكز و موسسات تابعه هم می تواند در برگزاری باشكوه تر این جشنواره كه بزرگ ترین رویداد سینمایی در حوزه شهری است موثر باشد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر 3 تا 12 خرداد ماه 94 در كشور برگزار می‌شود

فراهنگ**9246**1601**
۰ نفر