افزايش اتقان نظارت بر داوري از ويژگي هاي مسابقه هاي قرآن در تبريز است

تبريز - ايرنا - رييس مركز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: استفاده مناسب از ظرفيت استادان راهنما، ظرفيت هاي داوري و افزايش اتقان نظارت بر داوري از جمله ويژگي هاي مسابقات قرآن در تبريز است.

حجت الاسلام سيد مصطفي حسيني روز يكشنبه در نشست با خبرنگاران همچنين از بازنگري در آيين نامه داوري مسابقات قرآن در كشور خبر داد و افزود: بازنگري از اين دوره از مسابقات آغاز و به صورت پنج ساله تدوين شده است.

وي گفت: در نشست تخصصي كه در بهار سال آينده برگزار مي شود، بازنگري آيين نامه داوري مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: اضافه شدن پيوست آموزشي و استفاده از استادان و نخبگان قرآني از ديگر نقاط قوت مسابقات قرآن است كه با برنامه ريزي و پيش بيني هاي انجام شده سال آينده ارتباط شركت كنندگان و علاقه مندان به قرآن با چهره ها، استادان و نخبگان قرآني افزايش خواهد يافت.

حجت الاسلام حسيني انتخاب تلاوت معناگرا و اعطاي جايزه هاي ويژه به برگزيدگان قرائت در صوت و لحن، وقف در ترتيل و صحت و قرائت در رشته حفظ را بخش هايي اعلام كرد كه براي نخستين بار در مسابقات برگزار مي شود.

وي گفت: قرائت و حفظ 10 جزء براي اولين بار برگزار مي شود كه در سال اينده برگزاري مسابقات در اين رشته به صورت كامل تر پيش بيني شده است.

انتخاب داور برگزيده و برگزيده رفتار قرآني در دو بخش خواهران و برادران از بخش هايي است كه امسال اضافه شده و در آيين پاياني معرفي مي شوند.

سي و هفتمين دوره مسابقات قرآن در تبريز از ششم تا يازدهم اسفند ماه جاري با شركت 470 شركت كننده در دو بخش برادران و خواهران برگزار مي شود.

آذربايجان شرقي با سه ميليون و 724 هزار و 620 نفر جمعيت، يكي از استان هاي بزرگ و پرجمعيت شمال غربي ايران محسوب مي شود. كلان شهر تبريز طبق سرشماري سال 90 يك ميليون و 695هزار و 94 نفر جمعيت دارد.

1756/7223/1352
۰ نفر