۱۰ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 81524389
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: 88 هزار طرح صنعتی نیمه تمام در كشور وجود دارد

یزد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود 88 هزار طرح صنعنی نیمه تمام در كشور خبر داد.

به گزارش ایرنا دانش یزدانی روز یكشنبه در آیین معارفه مدیر كل جدید صنعت ، معدن و تجارت استان یزد افزود: این طرحها بین یك تا 90 درصد پیشرفت كاری دارد.

به گفته وی اگر این طرحها در میان مدت به بهره برداری برسد زمینه اشتغال دو میلیون و 500 نفر فراهم می شود.

وی در ادامه از فعالیت 84 هزار واحد صنعتی در بخش های مختلف در سطح كشور خبر داد كه افزون بر دو میلیون و 200 هزار نفر اشتغال ایجاد كرده است.

این مسوول اظهار داشت: امسال 270 هزار میلیارد تومان تسهیلات به صاحبان صنایع در بخش های صنعتی ،معادن ، خدمات و كشاورزی پرداخت شده است .

یزدانی گفت: از مجموع اعتباراتی كه امسال با پیگیری مستمر دولت پرداخته شده حدود 31 درصد آن فقط مربوط به سهم صنعت است و بقیه در سایر بخش ها اختصاص یافته است.

معاون وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصریح كرد: این دولت بر خلاف گذشته به دنبال ارائه آمارهای دقیق و كارشناسانه و توجه عملی به صنعت و اشتغال كشور است .

انبا اشاره به اینكه دولت تدبیر و امید در بحث رسانه ها از مظلوم ترین دولت ها است اظهار داشت: باید اخبار و گزارشات و فعالیت های این دولت بدون بزرگنمایی و بر اساس واقعیات منعكس شود .

وی گفت: نكته مهمی كه در دولت تدبیر و امید همواره مورد تاكید بوده و همه مسوولان باید به آن توجه خاص داشته باشند ارائه آمار صحیح به مردم بدون كم و كاست است .

معاون توسعه مدیریت ، منابع انسانی و امور استان های وزارت صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: برنامه این دولت در بخش صنایع و امور مرتبط این است كه تمامی برنامه ها علمی و كارشناسانه و قابل اجرا باشد و هیچ تعهدی بر دولت های آینده ایجاد نكند .

یزدانی در ادامه به وضعیت بخش صنعت ، معدن و تجارت در استان یزد اشاره و ضمن ستایش سخت كوشی ، ایمان و اخلاص مردمان این دیار گفت: هم اكنون سه هزار و 430 واحد صنعتی در یزد فعال هستند .

وی گفت: در مجموع چهار درصد اشتغال مولد و مفید كشور در بخش صنعت، معدن و تجارت مربوط به استان یزد است كه آمار خوبی است .

وی افزود: یزدی ها با همدلی ، همكاری و برنامه ریزی در بخش های مختلف سرمشق دیگران و الگویی در كشور محسوب می شوند و این یك فرصت برای كار و فعالیت بیشتر است.

در این مراسم ضمن تشكر از محمد مهدی زارع به جای وی محمد رضا علمدار یزدی به عنوان مدیر كل جدید صنعت ، معدن و تجارت استان یزد معرفی شد .

استان یزد با افزون بر سه هزار واحد صنعتی و معدنی در مركز جغرافیایی ایران قرار دارد .ك2

7536/ 6197