۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۷
کد خبر: 81522299
T T
۰ نفر
امام جمعه شيراز: مسوولان براي تثبيت بيشتر قيمت ها تدبير كنند

شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز با بيان اينكه رشد بي رويه قيمت ها سفره خانه هاي قشر متوسط جامعه را خالي تر مي كند گفت : انتظار است كه مسوولان براي بهبود اين وضعيت و تثبيت بيشتر قيمت ها تدبير كنند.

به گزارش ايرنا، آيت الله اسدالله ايماني در نماز جمعه شيراز همچنين اصلاح رويه بانك ها در ارتباط با واحدهاي توليدي و صنعتي را خواستار شد و با اشاره به سود 22 تا 30 درصدي تسهيلات برخي بانك ها براي بخش توليد گفت: كدام توليد و صنعت مي تواند با اين سود بالا شكل گيرد.

وي اظهار كرد: برخي بانك ها از پول مردم استفاده خصوصي مي كنند و شركت هاي اقماري و مووسسات اعتباري راه مي اندازند، سووال اينجاست كه چرا قانون نبايد مانع اين فعاليت ها شود.

نماينده ولي فقيه در فارس در ادامه با بيان اين كه امروز ضعفا در جامعه بايد چرخ اداره ماليات و دارايي را بچرخانند گفت: چرا دانه درشت هاي بدهكار مالياتي و اقشار متمول جامعه كه بايد به عنوان نمونه 200 ميليارد ريال ماليات بپردازند از آنها مبلغ اندكي ماليات اخذ مي شود.

آيت الله ايماني در بخش ديگري از خطبه دوم نماز جمعه شمار اتباع افغان در حال اشتغال در استان فارس را 300 هزار نفر و به اندازه جوانان جوياي كار در استان عنوان كرد و گفت: در هيچ استاني جز استان هاي شرقي كشور چنين وضعيتي را شاهد نيستيم.

امام جمعه شيراز در ادامه با قدرداني از سپاه پاسداران به خاطر حركت در مسير تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي، همراهي بيشتر مسوولان با اين حركت را خواستار شد.

آيت الله ايماني همچنين با اشاره به برگزاري رزمايش هاي محمد رسول الله و پيامبر اعظم (ص) توسط نيروهاي ارتش و سپاه گفت: اين رزمايش ها اقتدار و امنيت ايران اسلامي را در منطقه و جهان افزايش دادند.

نماينده ولي فقيه در فارس همچنين بر توجه بيش از پيش مسوولان به اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد و اظهار كرد: حركتي در اين راستا آنگونه كه مورد انتظار بوده تاكنون شكل نگرفته است.

امام جمعه شيراز با بيان اين كه جامعه از تربيت اسلامي فاصله گرفته گفت: لازم است خانواده ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در مسير تربيت اسلامي گام بردارند و فضاي جامعه، عرصه توجيه گناه نباشد .

وي ادامه داد: امروز برخي دست اندركاران و مسوولان نظام براي توجيه كارهاي خلاف خود به مسايل شرعي اشاره مي كنند و كار خودشان را به عناوين مختلف به شرع نسبت مي دهند وحال آن كه روح شرع مغاير با اقدامات خلاف در جامعه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي 25 بهمن 1387 در حكمي با قدرداني از خدمات عالم فرزانه حجت الاسلام و المسلمين محي‌الدين حائري شيرازي، حجت‌الاسلام حاج شيخ اسدالله ايماني را به امامت جمعه شيراز و نمايندگي ولي فقيه در استان فارس منصوب كردند.

رهبر معظم انقلاب در اين حكم خطاب به امام جمعه شيراز بيان فرمودند: شهر شيراز در شمار نگين هاي درخشان اين سرزمين پر افتخار است. مردم عزيز آن سامان همواره در گذشته و حال، به اخلاق شناخته شده و به ميزباني و ارادت به امامزادگان اهلبيت (ع)سرافراز و سربلند بوده اند و در دوران 30ساله نيز از همه ي آزمونهاي دشوار و پرتلاش، با افتخار و موّفقيّت عبور كرده اند. اميد است حضور جنابعالي در پايگاه بلند امامت جمعه آن شهر محبوب، بر توفيقات آن مردم عزيز و اعتلاي معنوي آنان بيفزايد.

آيين نماز جمعه شيراز هر هفته در مسجد نو (شهدا) در ضلع غربي حرم مطهر حضرت احمد بن موسي شاهچراغ (ع) برپا مي شود.

از لحاظ قدمت اين مسجد پس از مسجد جامع عتيق، كهن ترين مسجد شيراز و به لحاظ وسعت يكي از بزرگترين مساجد ايران است.

سازنده مسجد نو (اتابك سعد بن زنگي) پادشاه وقت فارس بود كه در سال 598 هجري قمري ساخت اين مسجد را آغاز كرد و در سال 615 آن را به پايان رساند.ك/2

2027/ 5054
۰ نفر