۸ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۴۴
کد خبر: 81521997
T T
۰ نفر
دومين همايش روز پاكسازي محيط زيست در دماوند برگزار شد

تهران- ايرنا- دومين همايش ميداني روز پاكسازي محيط زيست صبح امروز با حضور شهروندان و برخي از مسوولان دستگاههاي اجرايي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ايرنا، دومين همايش ميداني روز پاكسازي محيط زيست دماوند با حضور دوست داران طبيعت، برخي از مسوولان دستگاههاي اجرايي، نماينده مردم شهرستان هاي دماوند و فيروزكوه در مجلس شوراي اسلامي، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي، رييس اداره آموزش و پرورش شهرستان، رييس اداره ارشاد و... جمعي از دانشجويان و دوستداران محيط زيست برگزار شد.

در اين مراسم كه در راستاي ترويج فرهنگ حفاظت از محيط زيست شهر و دوري از هرگونه آلودگي محيطي و هوايي برگزار شد، دوستداران طبيعت ابتدا با برپايي راهپيمايي از ميدان 17 شهريور تا بوستان كوثر اين شهرستان، بر ضرورت حفظ محيط زيست از سوي همه آحاد جامعه تاكيد كردند.

سركت كنندگان در اين همايش با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين حفظ محيط زيست و حفظ طبيعت به صورت دسته جمعي بيانيه ايي را قرائت كردند: ما به پاكيزه نگهداشتن هوا، آب، زمين و فضاي سبز شهر و روستايمان و پيرامونش، براي يك زندگي سالم، نيازمنديم و براي پاسداري از آن گرد هم آمده ايم.

اين بيانيه مي افزايد: حفاظت از محيط زيست ارج نهادن به ميراث فرهنگي و امانتي است براي نسل هاي آينده وعلاقه منديم براي پاسداري از اين موهبت الهي تمام سعي و تلاش خود را به كار ببنديم.

ما تمام تلاش خود براي رسيدن به اهداف والاي حفاظت محيط زيست در چهارچوب قوانين جاري كشورمان و حقوق شهروندي را بكار خواهيم بست.

بنابراين بيانيه شهروندان دماوندي نشر، اشاعه و دستيابي به اهداف فوق و استمرار آنها، نيازمند حساسيت و مسووليت پذيري و مشاركت فراگير همه شهروندان، سازمانها و نهادها و بويژه اعضاي خود مي باشيم.

مديرعامل انجمن عمران محيط زيست شهرستان دماوند در اين همايش به اهميت حفظ محيط زيست تاكيد كرد و گفت: حفاظت از محيط زيست بايستي به يك فرهنگي تبديل و در خانواده ها نهادينه شود زيرا اگر در زندگي انسان ها نهادينه نشود، جامعه را به خطر مي اندازد.

مسعود رضايي افزود: شهر دماوند از جمله شهرهاي ييلاقي و تاريخي كشور محسوب مي شود كه به جهت داشتن شرايط آب و هوايي مناسب و كوهستاني بودن همواره مورد توجه هموطنان و گردشگران داخلي و خارجي قرارداشته و اين يك افتخار براي مردم شهر دماوند به حساب مي آيد.

همچنين در حاشيه برگزاري اين همايش غرفه‌هايي به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان دماوند در قالب برگزاري مسابقه نقاشي ديواري، گريم كودكان، كتابخواني و ... برپا شد.

در پايان اين همايش طوماريي خطاب به فرماندار شهرستان دماوند در راستاي تاكيد بر منابع طبيعي و حفظ محيط زيس ت توسط حاضران به امضا درآمد و با حضور دوستداران طبيعت به فرماندار دماوند اهدا شد.

تهرام/7246/1724
۰ نفر