۷ اسفند ۱۳۹۳، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81521773
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل: فعاليت مركز درمان ناباروري قفقاز در استان اردبيل اميدبخش است

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل با اشاره به اهميت درمان ناباروري در استان فعاليت مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهي اردبيل را اميدبخش دانست و بر گسترش فعاليت اين مركز تاكيد كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري اردبيل ، مجيد خدابخش در بازديد از مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهي اردبيل افزود: استانداري براي كمك به افزايش امكانات و فراهم كردن فضاي فيزيكي مناسب و تدارك تمهيدات لازم براي افزايش جذب زوج هاي نابارور از كشورهاي همسايه براي اين مركز آماده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه افزايش سن ازدواج مي تواند يكي از دلايل اثرگذار در ناباروري شود گفت: پزشكان متخصص با همكاري رسانه هاي گروهي بايد براي ترغيب جوانان به ازدواج به موقع و عواقب افزايش سن ازدواج اطلاع رساني و فرهنگ سازي كرده و هشدارهاي ضروري را به مردم ارائه دهند.

رييس جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل نيز در اين بازديد با اعلام اين كه ماهانه به طور متوسط 180 بيمار در مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهي استان پذيرش و معاينه مي شوند گفت: اين مركز در مدت دو سال فعاليت حدود دو هزار و 500 زوج را پذيرش كرده و ميزان موفقيت آن در درمان ناباروري 36 درصد است كه با ميانگين جهاني مطابقت دارد.

رامز نصيري صالح از راه اندازي پژوهشكده سلامت باروري در جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل خبر داد و افزود: علت يابي ناباروري و بررسي ميزان آن در استان ، مشاوره به زوج هاي نابارور و ارائه خدمات پزشكي براي افزايش ميزان باروري زوج ها در اولويت فعاليت هاي اين پژوهشكده قرار دارد.

8123/6018/6016

سرخط اخبار استان‌ها